ANPC a controlat luni operatorii economici care dețin benzinăriile Lukoil și Gazprom, precum și lanțul de magazine Berezka.
Comisarii autorității au constatat nereguli și, în toate cele 8 regiuni ale țării, au fost aplicate, până seara, 104 amenzi contravenționale în valoare totală de 1,4 milioane lei, scrie Hotnews.
Acestora li s-au adăugat următoarele măsuri complementare:
Oprirea definitivă de la comercializare a unor produse în valoare totală de 58.000 lei
Oprirea temporară de la comercializare a unor produse în valoare totală de 128.000 lei
Oprirea temporară a prestării serviciului, pentru un număr de 35 puncte de lucru
Propunerea pentru încetarea practicilor comerciale incorecte
Propunere de închidere a unității pe o perioadă de până la 6 luni, pentru 5 unități
Ce au depistat echipele de control
- comercializarea unor produse în afara datei durabilității minimale
deficiențe de informare pe etichetele de produs sau ale raioanelor, referitor la elementele de identificare-caracterizare ale mărfurilor sau la data durabilității minimale sau la prețul unitar
- congelatoare de gheață si de înghețată cu aglomerări de gheață vizibile, rezultate din întreruperea lanțului frig, cu urme de produse scurse și congelate
vitrine frig neigienizate și murdare, pline de praf, mizerie și insecte moarte
- pompe de carburant cu urme vizibile de combustibil scurs atât în zona de insulă, cât și pe pavimentul din zona de alimentare
bare de protecție dislocate din pavement, cu șuruburile scoase parțial
- nerespectarea regimului de temperatură de păstrare a produselor alimentare indicat de producător
butelii expuse la comercializare ruginite la bază, cu vopseaua scorojită
- nerespectarea condițiilor tehnice pentru desfacerea produselor
utilizarea unor spații de depozitare insalubre, cu mobilier degradat și pardoseli neigienizate
- comercializarea unor produse electronice fără certificate de garanție
lipsa prețurilor unor produse alimentare
- lipsa mențiunilor ”provenit din produs congelat”
practici comerciale înșelătoare – utilizarea unor sintagme comerciale de promovare, care nu pot fi probate cu documente sau care se dovedesc a fi neadevărate comparând prețurile din magazin (exemplu ”preț special” etc.)
- practici comerciale înșelătoare – neconcordanța prețului de la raft cu cel de la casa de marcat
practici comerciale înșelătoare – nerespectarea regimului legal al promoțiilor.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol