23 aprilie 2024, 20:33

Antisemitismul online, în creștere, în timpul pandemiei (RAPORT)

Conținutul antisemit în franceză și germană a crescut pe principalele platforme online în timpul pandemiei de COVID-19, potrivit unui nou raport publicat de Comisia Europeană.

Cercetătorii de la Institute for Strategic Dialogue, o organizație non-profit antiextremism, au analizat conținutul de pe Facebook, Twitter și Telegram și au constatat o creștere de șapte ori a conținutului antisemit în limba franceză în ianuarie și februarie a acestui an, comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut. În limba germană, cercetătorii au descoperit o creștere de 13 ori a conținutului antisemit. Postările antisemite au fost apreciate, distribuite sau comentate de miliarde de ori pe principalele platforme.

Câteva constatări din raport:

  • Cercetarea a identificat 272 de conturi și canale în limba franceză și 276 în limba germană, care răspândeau mesaje antisemite legate de Covid-19.
  • Telegram a fost cea mai semnificativă platformă pentru proliferarea antisemitismului în limba germană, cu 200 canale.
  • În franceză, Twitter a fost cel mai proeminent, cu 167 conturi identificate.
  • Facebook a fost a doua cea mai populară platformă pentru antisemitism în ambele limbi.
  • Peste 180.000 de postări au fost semnalate ca având referințe antisemite: 17.000 de postări pe Facebook, peste 38.000 de tweet-uri și peste 124.000 de postări pe Telegram.
  • A existat o creștere considerabilă a utilizării cuvintelor-cheie antisemite în timpul pandemiei.
  • Studiul a constatat că un număr mic dintre cele mai „zgomotoase” conturi creează o pondere excesivă de conţinut antisemit.
  • Analiza calitativă a relevat proliferarea mai multor narațiuni antisemite semnificative legate de Covid19. Acestea au variat de la conspirație la teorii care prezintă vaccinurile ca un complot evreiesc pentru sterilizarea sau controlarea populației, la reprezentările evreilor ca fiind neigienici sau ca „virus” în sine.

 

Uniunea Europeană lucrează cu Facebook, Twitter și YouTube, printre altele, pentru a elimina mai activ conținutul dăunător și a opri răspândirea dezinformării. În prezent, parlamentarii deliberează asupra unui proiect de lege care ar pedepsi companiile care nu abordează conținutul dăunător și ilegal de pe platformele lor.

Foto: Tim Pierce, CC BY 3.0


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol