7 martie 2021, 22:54

Ce au cumpărat românii în pandemie. Câteva recorduri. În decembrie s-a vândut DUBLU

Black Friday, cadourile de Sărbători…sfârșitul lui noiembrie și luna decembrie au fost  bune pentru comercianții online. Să vedem ce au cumpărat românii în pandemie.

Creșterea față de decembrie 2019 este uriașă. A contribuit la acest lucru și pandemia – mulți nu au mai plecat fizic la magazine să cumpere cadouri de Crăciun. De asemenea nu s-a mai investit în excursii, așa că pe ceva tot trebuia să dea românii banii.

Decembrie a înregistrat un nou record de creștere în numărul și valoarea comenzilor , potrivit unei platforme care administrează magazine online, cu 83% și respectiv cu 99% față de decembrie 2019.

Tot mai mult clienții s-au orientat spre online pentru achiziția de cadouri, dar și alimente.

Valoarea medie a comenzii la nivelul celor peste 1.500 magazine care funcționează pe platforma respectivă s-a menținut constantă la nivelul anului 2020, fiind de 225 lei.

Cea mai mare comandă înregistrată în decembrie a fost în valoare de peste 40.000 euro.

Asta e, am ajuns și mașinile să le cumpărăm tot online.

Ce au cumpărat românii în pandemie

După 9 luni de pandemie, cifrele arată că românii cumpără tot mai mult și mai constant din online, fie că vorbim de produse de necesitate cum sunt cele alimentare, de îngrijire personală sau curățenie, de obiecte pentru casă ori cadouri sau chiar de investiții, cum este cazul în luna decembrie, informează StartUpCafe.

Potrivit datelor Merchant Pro, ultimul trimestru al anului 2020 a înregistrat noi creșteri în volumul și valoarea vânzărilor online, motoarele de creștere fiind Black Friday – cu o creștere medie de 43% față de perioada similară din 2019 – și sărbătorile de iarnă, cu creștere de 83% la numărul tranzacțiilor.

Astfel, pentru cele peste 1.500 magazine active care folosesc soluția eCommerce MerchantPro, ultima lună din an a adus vânzări cu 99% mai mari față de perioada similară din 2019.

Câteva “recorduri”

Cea mai mare comandă plasată în decembrie din punct de vedere valoric a fost de peste 40.000 EUR, reprezentând investiții în echipamente specializate.

Din perspectiva numărului de produse, comanda cea mai diversificată a avut 301 produse alimentare.

Ziua cu cele mai multe comenzi din decembrie a fost luni, 14 decembrie 2020, când s-au plasat 13.082 comenzi, față de 2019 când aceasta a fost 9 decembrie, cu 7186 comenzi, tot o zi de luni.

Zilele de luni sunt cele mai aglomerate. Peste weekend clienții au timp să gândească achizițiile, să compare prețuri și să se informeze despre produse, iar luni plasează comanda.

A fost interesant de remarcat că românii au plasat comenzile de Crăciun mai târziu în 2020 față de 2019, probabil fiind mai atenți la campaniile de reduceri și la promoții, dar și datorită creșterii flexibilității în livrare, petrecând mai mult timp acasă.

Potrivit datelor Merchant Pro, cele mai active orașe din punct de vedere al dinamicii online-ului, în afară de București, sunt Constanța, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara.

Foto: unsplash.com


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.