Termenul de ”influencer” ne-a intrat în vocabular de puțini ani, dar a fost suficient de enervant pentru a ne determina să ne aruncăm la primele glume despre el. De la ”influencer” la ”influențăr” nu ne-a fost decât o aruncătură de vorbe și un caracteristic luat peste picior, care, de data asta, provine și din necunoașterea termenului, și din neînțelegerea menirii unei astfel de persoane. Și asta, pentru că mulți consideră că influencerii nu fac altceva decât o penibilă cerșeală de atenție.
Important este că în ziua de astăzi influencerii au devenit atât de importanți, încât au propiul lor sector pe piață numit Influencer Marketing.
Un influencer este un utilizator cu mii (dacă nu milioane) de urmăritori împrăștiați pe diverse rețele de socializare.
Poate fi un YouTuber, un Instagramer, un blogger sau pur și simplu să aibă o pagină pe Facebook unde împărtășește fotografii, videoclipuri și diverse conținuturi. Până acum este ca orice utilizator din rețea, dar spre deosebire de ceilalți, influencerul este capabil să-și influențeze literalmente urmăritorii. Problema este că veniturile obținute din așa ceva sunt complet nesigure, căci lumea se mai și plictisește de tine, influencer.
Origini
Termenul „influencer” nu s-a născut în timpurile moderne. De fapt, a fost inventat de Michael Blatter, un inovator al marketingului, la începutul anilor ’90. Blatter a utilizat „Trend Influence Marketing”, cum l-a numit el, ca să aducă țigările Camel în rețeaua lui de cluburi de noapte, scrie vice.ro.
Într-un document de 33 de pagini folosit în cadrul multor cursuri de marketing, Blatter a subliniat o strategie perfidă de a plasa anumite branduri de țigări în mâinile barmanilor, transformându-i în propovăduitori care le dădeau țigări gratis clienților care lăsau bacșișuri generoase, potrivit sursei citate.
Câți bani se pot face, până la urmă?
Duminică, de la 10:30, invitații lui Lucian Mîndruță la emisiunea ”Ediția de dimineață” le aduc cele mai utile indicații pentru a obține bani din social media celor care doresc asta. Căci, iată, unul dintre invitați, jurnalistul și bloggerul Victor Kapra, susține că un blogger influencer poate ”face”între câteva sute de euro pe lună și chiar un milion de euro bani din ”online”. ”Un milion nu pe lună, pe an”, vine să-l completeze specialistul Cristian Manafu, de la Biz.
„Influencer” este un termen care s-a viralizat în ultimii ani, în special pentru faptul că se vorbește despre sume mari de bani pe care influencerii îî obțin în baza popularității lor. Cum se câștigă acești bani și despre ce sume este vorba, aflăm din emisiunea „Ediția de Dimineață”, cu Lucian Mîndruță.
Un mediu plin de oportunități și totodată nesigur: este vorba despre social media, spațiul virtual, în care, din ce în ce mai mulți oameni câștigă bani pe seama conținutului pe care îl publică. Care pot fi câștigurile, dar și riscurile venite împreună cu acestea, vom afla de la invitații lui Lucian Mîndruță.
Pe cât de ușor pare, pe atât de complicat poate fi să devii relevant pentru un asemenea business. Haideți să urmărim care ar fi principalele surse de venit pentru un influencer.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol