5 decembrie 2020, 19:40

Coca-Cola a finanțat o campanie pentru a minimiza legătura dintre obezitate şi băuturile sale

Compania multinațională Coca-Cola ar fi încercat să ascundă legătura dintre băuturile sale și creșterea ratei obezității în SUA. Astfel, se pare că organizația a colaborat în acest sens cu o echipă de cercetători care să demonteze concepția privind contribuția zahărului la creșterea gradului de obezitate. Gestul a fost aspru judecat de opinia publică fiind numit „cel mai josnic lucru din istoria sănătăţii publice“, scrie Daily Mail, Mediafax.

„Este un lucru josnic în istoria sănătăţii publice şi un avertisment cu privire la pericolele care apar atunci când te finanţează o corporaţie în campanii de sănătate publică. Să vezi academicieni din sistemul de sănătate publică vorbind prin emailuri cu Coca-Cola este ca şi cum ai vedea criminalişti comunicând prin emailuri cu Al Capone”, spune Gary Ruskin, directorul executiv al unei organizaţii care militează pentru dreptul americanilor de a cunoaşte adevărul, potrivit sursei citate anterior.

Potrivit anchetelor în derulare, compania a cheltuit milioane de dolari pe studii științifice realizate de o echipă de cercetători, pentru a pretinte că analizează cauzele creșterii ratei obezității printre cetățenii Statelor Unite ale Americii. Însă, studiul ar fi avut de verificat și o ipoteză mai puțin etică, aceea de a demonstra faptul că nu consumul excesiv de zahăr poate cauza obezitatea, ci lipsa exercițiilor fizice.

Aceste informații au fost scoase la lumină de către cercetătorii de la Universitatea din Oxford, Şcoala de Igienă şi Medicină Tropicală din Londra, Universitatea Bocconi din Milano şi o organizaţie care militează pentru dreptul americanilor de a cunoaşte adevărul, după ce au analizat mai bine de 18.000 de pagini de e-mailuri transmise între compania Coca-Cola din Atlanta, Universitatea din Colorado și cea din Virginia de Vest.

Mai mult decât atât, îngrijorător este și faptul că cele două universități ar fi făcut parte din Global Energy Balance Network (GEBN), o organizație non-profit care studiează obezitatea și care a funcționat între anii 2014 şi 2015, scrie Mediafax.

Sursă Foto: economictimes.indiatimes.com


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.