4 mai 2024, 12:10

Cum ar fi ca fiecare student să aibă un profesor virtual privat?

În urma apariției programelor de IA generativă, multe școli și universități au fost forțate să regândească fundamental modul în care se desfășoară procesul educațional, cât și evaluarea academică.

De exemplu, îngrijorările legate de plagiatul bazat pe IA au împins o serie de instituții să opteze pentru interzicerea totală a programelor de tipul ChatGPT. Dar aplicarea acestei politici întâmpina greutăți, deoarece detectarea unui astfel de plagiat este de multe ori dificilă.

Un sondaj recent, realizat de un ziar studențesc local, a constatat că aproape jumătate dintre studenții de la Universitatea din Cambridge au folosit ChatGPT într-un fel sau în altul, pentru a-și finaliza studiile. O cincime l-a folosit în lucrări care au contribuit la evaluarea lor și 7% plănuiau să îl folosească la examene.

Dar este oare posibil ca IA să fie integrată în procesul didactic fără a afecta caracteristici importante ale învățării umane, precum înțelegerea unui conținut sau gândirea critica? Programe precum ChatGPT ar putea să ofere argumente, să îndemne studentul într-un mod constructiv și chiar să-și scrie propriile întrebări. Ar fi ca și cum fiecare student ar avea un profesor privat, la cerere.

O cunoscută companie din domeniul educației a construit deja un profesor virtual bazat pe ChatGPT-4, pentru a dezbate cu studenții, pentru a-i instrui în diferite discipline și pentru a răspunde la întrebări pe măsură ce elevii finalizează tutorialele. Solicitarea profesorului virtual de a detalia răspunsurile oferite poate crește acuratețea învățării și îmbunătățirea lecției.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol