22 ianuarie 2024, 19:33

De la mască la spălatul picioarelor: metode neobișnuite de a evita o răceală

Răceala este cea mai comună afecțiune a căilor respiratorii superioare (gât și nas). Este cauzată de peste 200 de virusuri diferite, iar principalele sale simptome sunt strănutul, durerile în gât și nasul curgător. Deși răceala nu are tratament și se vindecă în aproximativ o săptămână.

Pandemia Covid-19 ne-a învățat că masca și vaccinarea ne ajută cel mai mult, dar sunt și alte metode mai puțin convenționale.

Dormiți suficient

Un studiu dat publicității recent arată că cei care dorm puțin se îmbolnăvesc mai repede. Riscul de contractare a unei răceli este cu 30% mai mare, dacă dormiți mai puțin de șapte ore pe noapte.

Încălzirea nasului

Una dintre teoriile despre motivele pentru care oamenii răcesc mai mult iarna este că în această perioadă nasul are o temperatură mai scăzută, ceea ce face ca mucoasa nazală să fie un mediu propice dezvoltării virusurilor. Sfatul medicilor este ca oamenii să poarte o eşarfă sau un fular peste nas şi să evite să respire aer foarte rece şi umed.

 Strânsul mâinilor

Un studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Aberystwyth, Marea Britanie, a arătat că gestul politicos de a strânge mâna cuiva permite transmiterea între două persoane de la zece până la 20 mai multe bacterii şi virusuri decât o simplă atingere a pumnilor, gest folosit mai ales de adolescenţi. Acest lucru se întâmplă pentru că strânsul mâinilor durează mai mult şi implică o suprafaţă de piele mai mare.

Spălatul hainelor la temperaturi mai mari

Virusurile care provoacă răceala sau gripa rezistă la temperaturi de 40 de grade Celsius, aşa că, dacă un membru al familie este bolnav, hainele şi lenjeria de pat a acestuia trebuie spălate la temperaturi mai mari de 40 de grade Celsius. Dacă acest lucru nu este posibil pentru că ar deteriora ţesăturile, specialiştii recomandă utilizarea unui detergent dezinfectant care va omorî agenţii patogeni.

Păstrați distanța față de cei răciți

Virusurile sunt transmise pe calea aerului și se lipesc de corp și obiecte. Păstrați distanța față de cineva care tușește sau strănută.

Nu puneți mâna pe clanță

Principala modalitate de îmbolnăvire este cu propria-i mână. Luăm cele mai multe virusuri de pe clanța ușii și apoi punem mâna pe față. Purtați mănuși în autobuze!

Poartă o eșarfă

Pe lângă faptul că sunt întotdeauna un accesoriu la modă, eșarfele îți protejează gâtul și față de frig și vânt, dar și de bacteriile pe care acesta le poartă.

Reduceți cantitatea de alcool

Cu cât consumi mai mult alcool, cu atât mai slab va fi sistemul tău imunitar. Și atunci este momentul propice pentru ca o răceală să te lovească.

Spălați-vă pe mâini de mai multe ori

Conform studiilor, spălatul pe mâini de mai multe ori pe zi reduce cu un sfert riscul de îmbolnăvire. Spălați săpunul înainte și folosiți apa caldă!

Fără pupături cu cei bolnavi

Pupăturile trebuie evitate complet în relația cu oamenii bolnavi.

Faceți sex

Conform experților, sexul reduce riscul de îmbolnăvire, cu condiția ca ambii parteneri să fie sănătoși. Două partide de sex pe săptămână întăresc sistemul imunitar cu 30%.

Cătină albă la micul dejun

S-a dovedit că o porție de cătină albă are de zece ori mai multă vitamina C decât o lămâie. Este foarte acru, astfel că ar trebui îndulcit cu puțină miere.

Consumați usturoi

Mirosul o să fie o problemă, dar usturoiul vă protejează de virusuri și bacterii.

 Spălatul picioarelor

Medicii recomandă o baie exclusiv a picioarelor la o apă de 40 de grade, timp de 15 minute, în special dacă veniți de afară. Efectul e benefic și întărește sistemul imunitar împotriva răcelii și gripei.

Aerisiți periodic

Aerul cald emananat de instalațiile de încălzire poate fi un factor de îmbolnăvire. Încercați să aerisiți zilnic, cel puțin cinci minute cu fereastra larg deschisă.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol