28 aprilie 2024, 18:11

Din nou despre rezoluțiile de Anul Nou (dacă citiții asta este posibil să fi amânat deja pe luni!)

Au trecut deja câteva zile din 2024 și creierul tău deja se luptă dacă să înceapă “flotările” acum, cât timp în frigider încă mai există salata de boeuf (deși a ratat deja ziua de 1), sau să lase pe celebra zi de luni…

Venim în sprijinul tău și te întrebăm – nu ar fi mai bine fără rezoluții?

Ei bine, 55% dintre americani au luat deja o decizie și cred că este timpul să renunțe la rezoluțiile de Anul Nou. Un sondaj realizat în rândul a 2.000 de adulți care iau de obicei rezoluții a constatat că milenialii, în special, sunt generația care a terminat în mod special cu clasica „rezoluție” (66%), scrie StudyFinds.

Ar putea fi pesimismul cu privire la respectarea rezoluțiilor care îi determină pe atât de mulți să renunțe la tradiția populară de stabilire a obiectivelor. Mai mult de jumătate dintre cei intervievați recunosc că ajung să renunțe la rezoluțiile lor până în luna martie (52%).

Doar cinci procente dintre americanii care au de obicei rezoluții se țin de ele pe tot parcursul anului.

De ce rezoluțiile nu funcționează?

Sondajul a analizat, de asemenea, motivele pentru care rezoluțiile nu par să funcționeze și a constatat că respondenții se simt prea presați de ele (40%), consideră că nu creează schimbări de durată (34%) și le simt ca pe o corvoadă (34%).

Prin urmare, nu este surprinzător faptul că 43% recunosc că au încălcat intenționat o rezoluție în trecut, milenialii fiind cei mai predispuși să recunoască acest lucru (57%). Principalele motive pentru care oamenii nu au reușit să se țină de rezoluțiile lor sunt pentru că nu se simt motivați (38%), prioritățile lor s-au schimbat (25%) sau pur și simplu au uitat de ele (23%).

Obiective mai mici?

Realizat de OnePoll în numele Almond Breeze, sondajul arată că, deși respondenții consideră că rezoluțiile sunt nerealiste, ei sunt în continuare interesați să își stabilească obiective pentru 2024 (52%).

Generația Z (67%) și milenialii (71%) sunt cei mai interesați de a mai încerca o dată aceste obiective.

La nivelul tuturor generațiilor, cele mai frecvente tipuri de rezoluții pe care și le stabilesc americanii sunt legate de sănătatea generală (54%) și de alimentație (51%). În mod interesant, rezultatele arată că acestea sunt, de asemenea, cele mai greu de respectat tipuri de rezoluții (46%, fiecare), depășind rezoluțiile legate de finanțe (42%) sau de obiective sociale (27%).

Cu toate acestea, respondenții din Generația Z sunt mai predispuși să prioritizeze rezoluțiile legate de bani (55%), în timp ce milenialii se concentrează cel mai mult pe rezoluțiile legate de mâncare (60%). Generația X (52%) și baby-boomerii (53%), pe de altă parte, sunt cel mai mult interesați de rezoluțiile care le vor ajuta sănătatea generală.

Abordări diferite

În ceea ce privește dificultatea acestor obiective, Generația Z (46%) și milenialii (52%) se descurcă cel mai greu cu rezoluțiile legate de finanțe, în timp ce Generația X (47%) și baby boomers (46%) se luptă cu menținerea rezoluțiilor legate de mâncare.

În acest an, jumătate dintre cei intervievați își vor stabili rezoluții legate de alimentație pentru 2024 (51%), iar 73% dintre ei au împărtășit că în prezent se simt motivați să își îmbunătățească dieta în anul următor. Dar nu vor face aceleași greșeli de data aceasta – șapte din 10 sunt interesați să adopte o abordare diferită a rezoluțiilor de Anul Nou (71%).

Acest lucru începe prin a fi mai realiști în ceea ce privește obiectivele lor, deoarece mai mulți respondenți sunt de acord că este mai ușor să facă schimbări graduale ale stilului de viață (48%), spre deosebire de o singură schimbare mare (29%).

„Rezoluțiile de Anul Nou pot fi de domeniul trecutului. Oamenii încă vor să-și stabilească obiective, dar au o abordare diferită”, spune purtătorul de cuvânt Bonnie Taub-Dix, dietetician autorizat, într-un comunicat. „În experiența mea ca nutriționist dietetician, știu că oamenii din toate generațiile se luptă cu menținerea rezoluțiilor privind dieta, așa că are sens să alegem obiective mai mici și mai realiste, care nu adaugă o presiune inutilă, dar care creează schimbări de durată.”

Rezoluții, rezoluții. Schimbări alimentare simple

Cei intervievați sunt interesați să mănânce mai sănătos (48%), să consume mai puțin zahăr (35%) și să încorporeze mai multe vitamine și nutrienți (28%). Pentru a-și îmbunătăți dieta actuală, americanii bănuiesc că au nevoie de mai multă vitamina C (45%), vitamina D (44%) și proteine (42%).

Respondenții spun că ar lua decizii mai sănătoase dacă ar putea găsi opțiuni care să se încadreze în bugetul lor (47%), care să aibă un gust bun (45%) și care să fie ușor de integrat în stilul lor de viață (38%). Mai mult, aproape un sfert dintre cei chestionați spun că este dificil să găsească opțiuni sănătoase care să fie pe placul întregii lor gospodării (24%).

„Schimburile alimentare simple sunt o modalitate ușoară de a ajuta la atingerea obiectivelor de dietă și nutriție. Un schimb ușor este utilizarea de lapte alternativ, cum ar fi laptele de migdale, în loc de laptele de lapte”, spune Taub-Dix. „Laptele de migdale, în mod specific, este o alternativă de lapte excelentă care nu conține gluten, lactate și lactoză. De asemenea, poate ajuta la creșterea aportului de anumiți nutrienți, cum ar fi calciul, mai mult decât laptele de lapte.”

Metodologia sondajului:

Acest sondaj aleatoriu cu dublă deschidere la 2.000 de americani interesați de rezoluțiile de Anul Nou, împărțiți în mod egal pe generații, a fost comandat de Almond Breeze între 23 și 25 octombrie 2023. Acesta a fost realizat de compania de cercetare de piață OnePoll, ai cărei membri ai echipei sunt membri ai Societății de Cercetare de Piață și au calitatea de membru corporativ al Asociației Americane pentru Cercetarea Opiniei Publice (AAPOR) și al Societății Europene pentru Cercetare de Opinie și Marketing (ESOMAR).

Generațiile: baby boomers (1946-1964), Generația X (1965-1980), Generația Y (1981-1996), Generația Z (1997 – 2012), Generația Alpha (2013 – prezent).


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol