30 aprilie 2024, 19:57

Din nou, impactul ecologic al mașinilor electrice greșit interpretat

O informație recentă care circulă în mass-media susține că vehiculele electrice (EV) contribuie mai mult la poluare decât mașinile tradiționale pe carburant, concentrându-se în special pe emisiile produse de anvelope și frâne. Însă, această comparație prezintă greșit impactul real al mașinilor electrice asupra mediului.

Studiul în cauză, realizat de Emissions Analytics, un grup de cercetare independent cu sediul în Oxford, Marea Britanie, nu a comparat direct emisiile totale ale vehiculelor electrice cu cele ale mașinilor alimentate cu combustibili fosili. În schimb, a scos în evidență cantitatea disproporționată de poluanți provenind din uzura anvelopelor, care este într-adevăr mai mare la vehiculele electrice, datorită greutății suplimentare a acestora. Totuși, acest aspect singular nu este reprezentativ pentru reducerea semnificativă a emisiilor de dioxid de carbon adusă de vehiculele electrice.

Nick Molden, Directorul Executiv al Emissions Analytics, a clarificat că, în timp ce uzura anvelopelor contribuie la emisiile de particule, vehiculele electrice scad în mod semnificativ emisiile de dioxid de carbon, cu peste 50%, fiind superioare vehiculelor tradiționale în ceea ce privește eficiența pentru mediu. În plus, problema poluării create de anvelope nu aparține exclusiv vehiculelor electrice, ci se referă și la numărul tot mai mare de SUV-uri și vehicule utilitare.

Această discuție se înscrie într-un context mai larg, în care calitatea aerului și reducerea emisiilor reprezintă provocări critice la nivel mondial. Denaturarea datelor servește la subminarea încrederii în tehnologiile durabile și alimentează mesajele care dezbină.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol