6 mai 2024, 10:34

“Doamnelor și domnilor, vom efectua o aterizare de urgență din cauza unor șerpi cu clopoței. Nu vă panicassssi!”

Vă mai aduceți aminte secvența din gară în care mecanicul de locomotivă lovește cu ciocanul boghiul trenului? Cam asta se întîmplă, acum, în câteva locuri din Statele Unite sau Australia. Doar că vorbim de avioane.

În deșertul Mojave din California,  inginerii lovesc butucii de la roțile aparatelor A380 ale companiei Qantas, pentru a speria șerpii cu clopoței. Avioanele au fost lăsate o perioadă în conservare și depozitate, în aer liber, iar acum trebuie repuse pe linie. De sus se văd parcuri imense cu sute de avioane, sute câteodată, puse la păstrare în așteptarea unui viitor mai îndurător.

Acum, în deșerturile din Australia și SUA, inginerii au început să curețe praful de pe avioane, să testeze motoarele și să elimine șerpii și insectele care și-au făcut cuib în aeronave, relatează The Guardian.

Depozite uriașe

Când a izbucnit pandemia de COVID-19, multe țări au restricționat călătoriile. Avioanele care nu mai aveau pasageri au fost transportate în ariile uriașe de depozitare din Statele Unite, Europa și Australia. Acum a venit momentul să fie pregătite din nou pentru decolare.

La începutul acestui an, Agenția pentru Siguranța Aviației din Uniunea Europeană a avertizat cu privire la o „tendință alarmantă a numărului de rapoarte privind probleme de viteză și altitudine în timpul primului zbor după ce aeronava a părăsit depozitul, cauzată de sistemele de date contaminate”.

Avioanele au fost forțate să oprească decolările sau să se întoarcă din cauza „obiectelor străine”, cum ar fi cuiburi de insecte din sistemele statice de pilotaj, echipamente sensibile la presiune care furnizează informații critice, cum ar fi viteza aerului.

„Insectele pot pătrunde în sistemele de date aeriene, ceea ce este foarte îngrijorător, deoarece aceste sisteme ajută echipajul să înțeleagă cât de sus este, cât de repede merge. Trebuie să le speli cu azot pentru a te asigura că sunt complet curate. Și ar putea fi și șerpi, mai ales în jurul trenului de aterizare”, spune Dr. Sonya Brown, profesor de design aerospațial de la Universitatea din New South Wales.

 

 

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol