Încă nu a fost lansată la apă. Dar – lucru obișnuit în industrie – deja a început vânzarea de bilete, semn că sezonul croazierelor a revenit.
Atunci când în urmă cu câteva zile compania Royal Caribbean a deschis sesiunea de rezervări, a fost cea mai bună zi în termeni de vânzare a biletelor în istoria de 53 de ani a companiei. Și asta, deși nava încă nu a fost lansată la apă, iar primele croaziere vor începe abia în 2024.
Icon of the Seas
Royal Caribbean a anunțat luna aceasta lansarea la sfârșitul lunii ianuarie 2024 a ceea ce va fi cea mai mare navă de croazieră din lume, Icon of the Seas, prima dintr-o nouă clasă de nave capabile să transporte aproape 10.000 de pasageri și echipaj. Iar pe 25 octombrie, ziua în care s-au deschis rezervările pentru navă, compania de croaziere a raportat cea mai mare zi de rezervări din istoria sa de 53 de ani (cifrele exacte nu au fost dezvăluite).
În mod clar, o mulțime de oameni doresc să se urce pe o navă de 250.800 de tone brute și să se amestece cu până la 7.599 de pasageri, în timp ce beneficiează de o infrastructură de distracție precum un parc acvatic complet cu șase tobogane, o cascadă de 55 de metri și o piscină diferită pentru fiecare zi a săptămânii.
Fanii navelor mici și intime vor dori să caute în altă parte. Dar pentru cei cărora le place ideea unei scene de cluburi de plajă din Miami, atracții din Vegas, confortul stațiunilor all-inclusive și emoția parcurilor tematice, toate la un loc, vor găsi multe lucruri care să le placă.
Compania de croaziere este atât de sigură că are un câștigător în Icon of the Seas, aflat în prezent în construcție în Finlanda, încât promovează nava ca fiind cea mai bună vacanță în familie.
„Icon of the Seas este ceea ce fiecare visează”, a declarat pentru AFAR Michael Bayley, președinte și CEO al Royal Caribbean International. „Este locul în care fiecare tip de familie și fiecare membru al familiei, părinți, bunici și copii deopotrivă, își pot crea amintiri pe care le vor prețui pentru totdeauna, fără compromisuri.”
Opt „cartiere”
La fel ca și vasul pe care îl va uzurpa pentru titlul de cea mai mare navă de croazieră din lume (recent inauguratul Wonder of the Seas de la Royal Caribbean, care transportă un maxim de 7.084 de pasageri), Icon of the Seas este împărțit în opt cartiere. Noile nume sugerează noi caracteristici.
La Thrill Island va oferi distracție și acțiune cu ajutorul a șase tobogane, cum ar fi Pressure Drop, cu o înclinare de 66 de grade, prezentat ca fiind „primul tobogan deschis cu cădere liberă” din industrie. În apropiere se va afla o atracție care va permite pasagerilor să se balanseze de pe navă (în timp ce poartă un ham) deasupra mării, la 154 de metri adâncime.
Chill Island va găzdui patru dintre cele șapte piscine ale navei – una cu un pool bar, Swim & Tonic, și o alta promovată ca fiind cea mai mare piscină de pe mare. Pasagerii vor putea să se îndepărteze de aglomerație (în teorie) în cartierul Hideaway, conceput pentru o experiență de club de plajă, având în centrul său prima piscină infinită suspendată de pe mare.
Surfside, cu zone de piscină, un carusel și arcade, este destinat să servească drept un loc de ședere pe tot parcursul zilei pentru familiile cu copii mici, în special pentru copiii cu vârsta de până la 6 ani. Opțiunile de luat masa pentru familii (detalii urmează să fie oferite) se vor număra printre caracteristici, iar pentru cei mari va exista și un bar. În apropiere se va afla clubul interior supravegheat Adventure Ocean pentru vârste între 3 și 12 ani și clubul Social020 pentru adolescenți.
Cartierul AquaDome, situat la înălțimea navei, va fi un loc relaxant lângă piscină, cu o cascadă de 55 de metri. Pe timp de noapte, AquaTheater-ul navei va găzdui spectacole susținute de scafandri de mare înălțime, înotători sincronizați și acrobați.
Strada principală Royal Promenade a Royal Caribbean, o arteră populară pe navele din clasa Oasis ale liniei (cum ar fi Wonder), va fi inclusă pe Icon of the Seas, dar cu avantajul suplimentar al vederii oceanului prin ferestrele din podea până în tavan. Strada principală va găzdui 15 restaurante, cafenele, baruri și saloane. Mai multe restaurante, baruri și divertisment se vor găsi în zona Central Park a navei, un parc real cu plante și copaci adevărați, care va fi cu aproximativ 20% mai mare pe Icon decât pe navele anterioare.
Icon va avea, de asemenea, cel mai mare patinoar din flotă (alte nave au și ele); acesta va fi deschis pentru patinaj liber și va găzdui spectacole cu patinatori profesioniști.
28 de categorii de cabine!
O navă uriașă presupune o varietate uriașă de cazări. Pe Icon vor exista 28 de categorii de cabine, inclusiv un întreg cartier de apartamente care va include terase private, o piscină, un restaurant și un lounge pe patru punți în partea din spate a navei.
Paisprezece categorii noi includ cabine cu „balcoane infinite”, un concept introdus pentru prima dată pe cele mai recente nave ale mărcii surori Celebrity Cruises – în loc de un balcon cu trepte, pasagerii deschid jumătatea superioară a unei ferestre de la podea la tavan pentru a-și transforma camera într-un spațiu în aer liber.
Gândire mai ecologică
Deși sustenabilitatea și navele de croazieră gargantuoase nu merg de obicei mână în mână, Royal Caribbean spune că Icon of the Seas va fi cea mai sustenabilă navă a sa de până acum. În primul rând, va fi prima navă din flota Royal Caribbean care va funcționa cu gaz natural lichefiat (LNG), în prezent cel mai curat combustibil marin. Nava va avea, de asemenea, un ecomode pentru toate spațiile de cazare care va reduce automat producția de energie atunci când oaspeții se află pe țărm și va porni din nou imediat ce se întorc pe navă. În plus, nava va putea fi conectată la rețeaua electrică de la țărm (atunci când este disponibilă) și va avea sisteme de recuperare a căldurii reziduale.
Croaziere
Icon of the Seas va pleca din Miami pe itinerarii de șapte nopți în Caraibe de est și de vest. Toate vor include o oprire pe insula privată Royal Caribbean din Bahamas, Perfect Day at CocoCay, care găzduiește propriul său parc acvatic extravagant.
Croazierele încep de la 981 de dolari de persoană. Noi am făcut câteva simulări, cele mai scumpe apartamente par a costa 3.274 dolari (de persoană, pentru o croazieră de 7 zile), dar, cu siguranță există și categorii mai exclusiviste.
Foto courtesy: Royal Caribbean
Comentariile sunt oprite pentru acest articol