28 aprilie 2024, 7:36

Generația Z vrea mai puțin sex în filme. Și nici nu mai folosește aplicațiile de dating

Adolescenții și tinerii adulți din ziua de azi sunt mai puțin încântați de conținutul cu caracter sexual din media, după cum tocmai a confirmat și ultimul raport Teens and Screens publicat de către un centru de cercetări sociologice axat pe tineret și cultura pop din cadrul Universitatății California din Los Angeles, mai cunoscută după acronimul UCLA.

Raportul a fost întocmit după chestionarea a 1.500 de tineri, membri ai Generației Z, despre ce tip de media vor să consume.

Prietenie și relații platonice

51,5% dintre respondenți (cu vârsta între 10 și 24 de ani) au spus că vor mai mult conținut care pune accentul pe prietenie și relații platonice, în detrimentul celor romantice, mai ales a celor care implică sex, după cum relatează revista Variety.

Alți 47,5% din respondenți au spus că sexul nu este necesar pentru povestea majorității filmelor și serialelor TV, în timp ce 44,3% au declarat că poveștile romantice sunt folosite excesiv în media.

Dr. Yalda T. Uhls, unul dintre autorii studiului, a declarat într-un comunicat de presă că răspunsurile sunt în linie cu studiile care arată existența unei „epidemii a singurătății” în rândul adolescenților americani.

Tinerii de azi fac mai puțin sex decât părinții lor, când aveau vârsta lor

Cercetătoarea a subliniat de asemenea că studiile arată că majoritatea adolescenților de azi fac mai puțin sex decât părinții acestora când aveau vârsta lor și că majoritatea filmelor și serialelor nu reflectă acest lucru încă.

„Deși este adevărat că adolescenții vor mai puțin sex la TV și în filme, ceea ce spune cu adevărat studiul este că ei vor relații mai diverse ilustrate în media pe care o privesc”, afirmă Uhls.

„Este important ca Hollywood să își dea seama că adolescenții vor povești care reflectă întregul spectru de relații”, a subliniat ea. În caz că ești curios ce filme și seriale agreează totuși tinerii din ziua de azi, scuzați exprimarea de pensionar, respondenții la chestionarul pe care s-a bazat raportul UCLA au numit în acest sens BarbieStranger Things și Heartstopper.

Platformele de dating au tot mai puțini utilizatori tineri

În toată lumea cele mai cunoscute platforme de dating au tot mai puțini utilizatori în rândul celor care au între 18 și 25 de ani, potrivit unor companii de profil. Adolescenții și tinerii adulți din ziua de azi sunt mai puțin interesați de dating-ul online.

Site-urile de întâlniri nu mai prezintă interes pentru tineri, spun reprezentanții acestora, care observă o scădere de 5% față de 2019. Totuși, site-urile de dating rămân atractive pentru cei cu vârste mai mari.

Generația Z preferă parteneri din rândul cunoscuților sau din cercurile de prieteni

Tinerii din Generația Z, adică cei născuți după 1996, preferă să își aleagă partenerii din rândul cunoscuților sau din cercurile de prieteni. Spre deosebire de alte generații, ei nu au încredere în persoanele pe care le cunosc online și preferă interacțiunea față în față.

Potrivit The Guardian, aplicațiile precum Tinder, Badoo, Bumble și-au pierdut din utilizatori. Pandemia a afectat relațiile, dar tinerii s-au adaptat rapid și au găsit modalități noi și creative de a se întâlni în timpul izolării. Au trebuit să depună mai mult efort în relațiile lor și, ca rezultat, au început să creeze conexiuni mai semnificative și de durată.

Spre deosebire de generațiile dinaintea lor, generația Z nu simte presiune pentru a fi într-o relație. Datele noastre dezvăluie că peste o treime dintre cei 16-24 de ani se descriu ca fiind „fericiți singuri” ( State of the Youth Nation, 2021 ) – iar lockdown-ul din pandemie a amplificat acest lucru.

În octombrie 2020, aproape 40% dintre tineri s-au descris ca fiind „fericiți singuri” și mai puțini erau „fericiți într-o relație” sau „în căutarea unui partener” decât în ​​vremurile de dinainte de pandemie.

Când au fost întrebați de ce rămân singuri, mai mult de jumătate au spus că vor să-și acorde prioritate propriilor nevoi.

Taher Sonu, psiholog și expert în relații: „Tinerii din ziua de astăzi percep foarte mult aplicațiile de dating fiind o aplicație pentru persoanele în vârstă, nefiind cool, nefiind o chestie la modă”.

Și platformele de întâlniri din România au observat scăderi în rândul tinerilor din generația Z. Fată de 2019, anul acesta s-au înscris cu 5% mai puțini tineri, în timp ce numărul celor din categoriile de vârstă 30-45 a crescut, potrivit Știrile PRO TV.

Flori Dragomir, reprezentant platformă întâlniri: „S-au întors să zicem în viața lor socială și nu mai acordă atâta timp cel puțin pe aplicația de dating din România”.

Psihologii spun că acești tineri se implică mai greu într-o relație.

Iolanda Crețescu, psiholog: „Generațiile de astăzi sunt generații care s-au jucat jocuri pe calculator și atunci aceasta nevoie de comportament sexual fizic sau comportament social de împerechere socială, ei nu-l mai au, de aceea aceste platforme și-au piedut din popularitate și și-au pierdut și utilitatea”.

Theodor a văzut că tinerii au nevoie de alt tip de interacțiune și a creat o aplicație de dating diferită de celelalte.

Theodor, fondator aplicație: „Este o aplicație unde userii își pot da match doar cu persoanele din localul în care se află. Își pot da check in doar dacă sunt într-o rază de 100 de m. După ce se crează un match ei pot vorbi ca se se intalnească tot în localul respectiv. Le place ideea că este cumva mai rapidă față de aplicațiile normale de dating, dar nu rapiditatea îi atrage, ci ideea că sunt face to face”.

În schimb, cei trecuți de 35 de ani preferă să își caute un partener cu ajutorul platformelor de dating.

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol