A fost un succes, este concluzia trasă de cancelarul german, Olaf Scholz, referitoare la abonamentul de 9 euro pe toate mijloacele de transport public, inclusiv trenurile, cu excepția celor de mare viteză, care a funcționat în această vară (iunie-august) în Germania. Ba chiar vin vești îmbucurătoare.
Germania ia în calcul să prelungească măsura prin care abonamentele pentru transportul public sunt reduse la 9 euro. Totuși, în timp ce cancelarul Scholz spune că proiectul a fost „un succes”, ministrul de Finanțe afirmă că o nouă hotărâre similară ar costa prea mult statul. Pachetul aflat în vigoare a costat statul german 2,5 miliarde de euro pentru cele trei luni de cvasi gratuitate a transportului, de care au beneficiat și străinii aflați pe teritoriul Germaniei în perioada campaniei.
Mulți cetățeni germani au cerut prelungirea programului prin care abonamentul pentru mijloacele de transport în comun a fost redus la 9 euro, cu intenția de a compensa rata în creștere inflației și scumpirile generate de criza energetică și războiul din Ucraina.
Cancelarul Olaf Scholz a cerut găsirea unei soluții prin care programul, acum în vigoare până la finalul lunii august, să fie prelungit și anul viitor. Scholz a apreciat proiectul ca fiind „un mare succes, una dintre cele mai bune idei ale guvernului pe care-l conduce.
În mod normal, prețul pentru călătoriile cu trenurile regionale, autobuzul și metroul costau în Berlin și periferie 107 de euro.
Pe de altă parte, ministrul Finanțelor Christian Lindner este sceptic și spune că măsura ar costa Germania 14 miliarde de euro pe an, bani ce vor fi luați din bugetele pentru investiții ale unor domenii ca educația.
Cancelarul a mai spus că mulți locuitori ai Germaniei vor un sistem simplificat pentru transportul public.
Ministrul Transporturilor, Volker Wissing, va discuta cu reprezentanții celor 16 landuri responsabili cu transportul local despre cum ar putea fi îmbunătățite „confortul, capacitatea de utilizare și, de asemenea, accesibilitatea” în transportul public, a spus Scholz.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol