8 iunie 2022, 23:40

O măsură de protecție socială care va costa Guvernul german 2,5 miliarde de euro, în trei luni: abonamentul de 9 euro

Călătoria prin Germania va fi mai ieftină pe timpul verii, potrivit celor două rezoluții adoptate joi seara în Bundestag. Nu doar alimentarea cu combustibil devine mai ieftină pentru o perioadă de trei luni, ci și călătoriile cu autobuzul, tramvaiul și trenul.

Parlamentul german și Consiliul Landurilor (Bundesrat) au dat undă verde mai multor măsuri propuse de Guvern pentru a reduce presiunea asupra cetățenilor provocată de creșterea rapidă a prețurilor la energie, inclusiv o reducere la pompă pentru carburanți și controversatul abonament de 9 euro pentru transportul public, informează Clean Energy Wire Network (CLEW).

Măsurile vizează ajutarea cetățenilor în mod direct

Cancelarul german, social-democratul Olaf Scholz, a declarat că măsurile vizează ajutarea cetățenilor în mod direct, rapid și în manieră țintită, permițându-le celor care fac naveta și altor persoane să își păstreze mobilitatea, la un cost cât mai scăzut posibil, scrie Der Spiegel.

Tariful lunar redus pentru transportul public va fi în vigoare timp de trei luni, din iunie până la sfârșitul lui august – o măsură care va costa Guvernul german circa 2,5 miliarde de euro.

Practic, abonamentul lunar pentru transportul public pe toate liniile, inclusiv trenuri regionale, mai puțin trenurile de viteză, va costa 9 euro. Deci 27 de euro pentru o perioadă de trei luni, cât durează această ofertă din pachetul de protecție socială.

Biletul de călătorie lunar de 9 euro are ca scop încurajarea oamenilor să-și abandoneze mașinile și să folosească transportul public, protejând mediul în acest proces.

Taxele pe energie și carburanți vor fi reduse tot în aceeași perioadă, ceea ce va face ca prețul benzinei să scadă cu circa 0,30 euro per litru. editiadedimineata.ro a relatat pe larg despre acest dosar.

În cazul benzinei, prețul plătit de client este redus temporar cu 29,55 cenți pe litru – inclusiv TVA ajungând la 35,2 cenți. La motorină economia e de 14 cenți pe litru sau 16,7 cenți cu TVA.

Rusia și războiul

Cu toate acestea, măsura este parțial controversată: deși prețurile la benzinării au explodat după atacul rusesc asupra Ucrainei, de atunci acestea au scăzut din nou.

Cancelarul federal, Olaf Scholz (SPD), a subliniat că aceste măsuri ar aduce beneficii cetățenilor în mod „direct, rapid și țintit”. El a menționat „creșterea de preț cauzată de Rusia”, dupa cum citează televiziunea ZDF.

Mai ales cetățenii cu venituri mici și medii au simțit, în fiecare zi „că războiul nu numai că a scumpit combustibilul la pompă, ci și mâncarea – de la pâine, la ulei de gătit”, a adăugat Scholz.

Deputatul liberal, Till Mansmann (FDP), a explicat că, prin această măsură, persoanele dependente de mobilitate vor face economii în valoare totală de peste un miliard de euro pe lună.

CITIȚI ȘI:

Reducerea taxei pe combustibil în Germania. Asociația benzinăriilor avertizează: „1 iunie ar putea fi cu adevărat dramatic”

Ministrul Transporturilor, Volker Wissing, a calificat acest abonament de 9 euro drept ”oportunitate de aur” pentru a face ca transportul public să fie și mai apreciat în țară, în timp ce politicienii din opoziția conservatoare (creștin-democrații din CDU) afirmă că este o ”experiență costisitoare”, care va prejudicia stabilitatea financiară a țării.

Sume amețitoare pentru buget

Măsurile și alte plăți de susținere a prețurilor crescute la energie, pentru cetățeni, contribuie la îndatorarea Germaniei, care va trebui să contracteze un nou împrumut în valoare de circa 140 de miliarde de euro (da, da, miliarde de euro – n.r), a anunțat Parlamentul.

Comisia pentru buget a Parlamentului a aprobat cheltuieli totale în 2022 de aproximativ 495,8 miliarde de euro, în timp ce taxele asupra mai multor bunuri au fost reduse.

Dar, potrivit site-ului de comparații Verivox, măsurile guvernamentale nu vor fi suficiente pentru a proteja complet cetățenii în fața scumpirii energiei. Cheltuielile anuale cu energia la nivel național, în medie, per gospodărie, vor fi de 2.400 de euro în 2022, în timp ce pachetul de susținere guvernamental nu acoperă decât circa 1.030 euro, potrivit Verivox.

Ce fac abonații?

Ce se întâmplă dacă există deja un abonament anual sau lunar (cunoscut sub numele de Abo)?

Acest lucru este în mintea multor oameni. Numai furnizorul de transport public din Berlin BVG are aproape 290.000 de abonați care plătesc o taxă lunară sau anuală pentru un bilet.

Deși acest bilet face parte din pachetul de ajutor energetic propus de guvernul de coaliție, menit să ajute germanii afectați de creșterea masivă a prețurilor, a costului vieții și a crizei energetice, dar și de a-i determina să mai renunțe la mașini în favoarea unui mediu înconjurător mai curat, asta pare că nu mulțumește pe toată lumea.

În urmă cu câteva luni, toate cele 16 state germane au validat cu un „da” hotărât biletul de 9 euro. Acum, însă, aspectul finanțării este cel care stârnește controverse, politicienii avertizând că prețurile biletelor ar putea crește semnificativ pentru pasageri din toamnă. De precizat că biletul este disponibil la prețul de 9 euro pe lună doar în lunile de vară – iunie, iulie și august. De la 1 septembrie se vor aplica din nou prețurile obișnuite.

#Sylt, oare de ce?

În ultimele zile, a putut fi văzut hashtag-ul #Sylt în tendințe pe Twitterul german și alte rețele de socializare. Sylt este de fapt o insulă pitorească din Frisia de Nord, chiar lângă coasta Schleswig-Holstein. Totul a pornit de la un articol din tabloidul german Bild, care sugera că locuitorii din Sylt se arată deja îngroziți de turiștii de ocazie care sunt așteptați să vină pe insulă, în această vară, doar pentru a profita de beneficiile pe care le aduce biletul de călătorie de 9 euro pe lună – călătorii nelimitate cu trenurile locale și regionale în toată Germania.

Sylt este o destinație foarte populară printre oamenii din nordul Germaniei, în special pentru cei din zona Hamburg, iar legăturile de transport pe și în afara insulei ar putea fi aglomerate. „Ne așteptăm la creșterea numărului de pasageri în perioada promoțională – atât pe traseele liniei Marschbahn de la Hamburg la Sylt, cât și în autobuzele de pe insulă”, a declarat Moritz Luft, directorul general al Sylt Marketing, pentru Bild.

Insula Sylt a fost ocupată la capacitate maximă în mare parte din vară chiar și în trecut, așa că traficul suplimentar de pe insulă ar putea fi o preocupare reală. Dar Luft îi sfătuiește pur și simplu pe oameni să încerce să călătorească în afara orelor de vârf și să evite să aducă pe insulă biciclete care ar putea supraaglomera trenurile regionale.

Nu contează dacă ești turist într-o excursie de weekend din Austria, rezident cu jumătate de normă în Germania sau însuși cancelarul Olaf Scholz: toată lumea va putea achiziționa biletul de 9 EUR.

Din 23 mai, la vânzare

Der disponibil într-o mână de orașe, inclusiv Hamburg, Stuttgart și Freiburg, dar toți ceilalți îl vor putea achiziționa începând cu 23 mai.

Oferta în sine va fi o ofertă de călătorie de vară. Asta înseamnă că primul bilet lunar va fi valabil de la 1 iunie, iar ultimul bilet lunar va expira pe 31 august. Fiecare dintre bilete va fi valabil pentru întreaga lună calendaristică, așa că nu le veți putea combina cu biletele existente.

De exemplu, dacă ați cumpărat deja un bilet care expiră la jumătatea lunii iunie, atunci nu veți putea cumpăra un bilet de 9 EUR care va fi valabil de la jumătatea lunii iunie până la jumătatea lunii august.

Biletul va fi disponibil prin aplicația DB Navigator a Deutsche Bahn, pe site-ul DB, la terminalele din stație și la casele de bilete și birouri.

Unde merge și unde nu

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol