Ghidul de angajare pentru persoanele cu Sindrom Down (SD) s-a lansat, în 26 octombrie, sub forma unei broșuri imprimate și a unei platforme online: „Angajați, NU asistați”. Inițiativele fac parte dintr-un proiect al Fundației Special Olympics România (SOR), care-și propune să pregătească persoanele cu SD pentru angajare. Proiectul durează 24 de luni (1 noiembrie 2019 – 31 octombrie 2021) și este implementat în 12 orașe din țară.
Lecții utile pentru beneficiari
În cadrul programului, 120 de persoane cu SD învață:
- cum să-și caute un loc de muncă;
- cum să comunice cu posibilii angajatori;
- cum să se prezinte la interviul de angajare;
- cum să se integreze la noul loc de muncă;
- cum să relaționeze cu colegii și managerii.
Pregătire pentru stagii de practică, internship
Totodată, cele 120 de persoane cu SD vor fi pregătite să participe la stagii de practică/internship, unde să experimenteze și să învețe sarcini de lucru. În cadrul unor prezentări la sediul companiilor, reprezentanții angajatorilor vor fi pregătiți pentru a include persoane cu SD în rândurile angajaților.
Conform exemplelor din întreaga lume, persoanele cu SD pot avea slujbe variate:
- muncitori;
- asistenți;
- antrenori;
- ambalatori;
- barista;
- dansatori;
- bibliotecari;
- pictori;
- activiști;
- actori;
- scriitori;
- antreprenori etc.
Potrivit site-ului ShiftVieți.ro, citat de Angajare.specialolympics.ro, majoritatea persoanelor cu SD lucrează de cele mai multe ori în regim de jumătate de normă (part-time), din cauza limitărilor impuse de dizabilitate.
Conform Ministerului Muncii, din 823.956 de persoane cu dizabilități în România, 130.666 au dizabilități intelectuale, persoanele cu SD fiind o categorie numeroasă. În țară trăiesc 4.420 de persoane cu această afecțiune. Însă un calcul realizat pe baza incidenței la nivel global urcă cifra probabilă la 20.000 de cazuri.
Foto: Special Olympics
Comentariile sunt oprite pentru acest articol