24 aprilie 2024, 13:13

Google Pay, disponibil în România. Pentru moment, „Google Pay as a service”

Începând din această săptămână, Google Pay este disponibil în România prin intermediul aplicațiilor mobile ale instituțiilor financiare partenere.

În contextul creșterii cererilor pentru plăți digitale, Google a colaborat cu MasterCard și Visa, precum și  instituții financiare partenere pentru a aduce o experiență de plată mai sigură, mai simplă și mai utilă în România.

La acest moment, serviciul este disponibil în România prin aplicațiile următoarelor instituții, urmând ca altele să se alăture:

  • Revolut
  • Curve
  • Transferwise
  • ING Bank
  • UniCredit Bank
  • Banca Transilvania
  • Alpha Bank
  • CEC Bank
  • Viva Wallet
  • Orange Money

Deși aplicația Google Pay nu este disponibilă direct în România, clienții acestor instituții financiare vor putea utiliza serviciul online și în orice magazin care acceptă plăți contactless prin Visa sau Mastercard.

Soluția tehnică se numește „Google Pay as a service”, ce permite emitenților de carduri să integreze serviciul în aplicațiile lor mobile de plată.

Cum se adaugă un card?

Pentru a adăuga un card în Google Pay, utilizatorii trebuie să deschidă aplicația băncii și să acceseze secțiunea „Adaugă în Google Pay”.

După ce procesul de înrolare a cardului a fost încheiat, deținătorul poate plăti contactless în magazin cu telefonul său online, la comercianții care acceptă această plată. Odată ce cardul a fost salvat, poate fi administrat din setările dispozitivului mobil (Google > Serviciile contului > Google Pay)

Securizare

Securitatea este un element cheie al Google, astfel că există mai multe niveluri de securizare a plăților.

Între acestea se numără „tokenizarea”, soluția standard a industriei plăților, care presupune că tranzacțiile se realizează cu un număr virtual de card (acesta jucând rolul token-ului), specific fiecărui dispozitiv, fiind asociat cu un cod de securitate dinamic care se schimbă la fiecare tranzacție.

Această funcționalitate și altele vor funcționa alături de soluțiile de protecție oferite de emitenții cardurilor.

De asemenea, dacă deținătorul și-a pierdut telefonul sau i-a fost furat, acesta poate folosi funcționalitatea „Găsește telefonul” pentru a bloca dispozitivul de oriunde, îi poate schimba parola sau chiar să șteargă de pe el datele personale.

Foto Mika Baumeister/Unsplash


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol