20 aprilie 2024, 8:08

Hiturile pe care le fredonam în adolescența ne-au format gusturile muzicale la maturitate

New York Times a analizat datele colectate de serviciul muzical Spotify și a constatat că adolescența determină genul muzical pe care îl preferi la maturitate.

La bărbați, perioada de vârstă cuprinsă între 13 și 16 ani este cea mai importantă pentru formarea gustului muzical. Analiza a arătat că la 14 ani, băieții care au devenit bărbați au ascultat preponderent un gen muzical, pe care îl ascultă și acum.

La femei, cea mai importantă perioadă este vârsta cuprinsă între 11 și 14 ani. Fetele de 13 ani care au ascultat constant un cântec, au fost determinate să asculte același gen de muzică și la maturitate. Totodată, s-a constat că influențele din timpul copilăriei, în ceea ce privește muzica, au fost mai puternice la femei decât la bărbați. Anii cheie pentru modelarea gustului muzical au fost legați de sfârșitul pubertății.

sursa: mikestrauss.net

Pentru a ajunge la aceste concluzii, cei de la New York Times au analizat fiecare top Billboard lansat între anii 1960 – 2000.

Potrivit playtech.ro, un exemplu relevant este melodia „Creep” de la trupa Radiohead. Aceasta a fost cea mai populară melodie în rândul bărbaților de aproximativ 38 de ani. Acești bărbați ar fi avut în jur de 14 ani atunci când cântecul a fost lansat în 1993. În ceea ce privește melodia „Just Like Heaven” de la The Cure, care a fost cea mai populară în urmă cu 28 de ani, se află în preferințele femeilor de 41 de ani.

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol