7 mai 2024, 8:18

Hyundai IONIQ 5 N – debut în cadrul Goodwood Festival of Speed

Hyundai IONIQ 5 N a fost lansat, în premieră mondială, în cadrul Goodwood Festival of Speed din West Sussex – Anglia. Primul model electric al diviziei N oferă pasionaților de autovehicule de înalta performanță o experiență electrică de condus atât pe drumurile publice, cât și pe circuit.

IONIQ 5 – realizat pe platforma E-GMP – a reprezentat baza perfectă pentru primul autovehicul electric al gamei N. IONIQ 5 N include cele mai avansate tehnologii Hyundai N, care vor fi implementate pe toate vehiculele electrice ale gamei.

„Hyundai N include cele mai avansate tehnologii dezvoltate de Hyundai Motor Company” a declarat Jaehoon Chang, President and CEO – Hyundai Motor Company. „Combinația câștigătoare între tehnologiile avansate și experiență în motorsport stabilește noi standarde în privința performanțelor autovehiculelor. Rezultatul: recent lansatul IONIQ 5 N, un autovehicul revoluționar pentruo experiență electrică de înalta performanță. Principalele inovații ale acestui model vor spori competitivitatea viitoarei game Hyundai. Acesta este motivul existenței diviziei N.”

Tracțiune AWD cu două motoare

 Agilitatea în viraje este asigurată de structura caroseriei, cu 42 de puncte de sudură suplimentare. Suporții motoarelor și ai bateriei sunt ranforsați, iar subcadrele față/ spate beneficiază de o rigiditate laterală crescută. Diferentialele față/ spate integrate (IDA) – inspirate de lumea raliurilor – sunt consolidate pentru un cuplu mai puternic al motorului electric, iar alături de jantele de 21 de inchi din aluminiu forjat ajută la reducerea maselor nesuspendate.

Coloana de direcție a fost ranforsată și oferă rigiditate ridicată. În plus, autovehiculul este echipat cu sistem N R-MDPS (direcție cu pinion și cremaliera, asistată electric) special configurat, cu o demultiplicare mai scurtă și un raspuns mai bun al cuplului.

N funcții

N Pedal reprezintă o soluție adaptată dimensiunii și masei specifice EV, care asigura totodată manevrabilitatea sportivă inspirată de cea a modelului i20 N WRC. Această funcție a fost proiectată pentru a asigura manevrabilitate și raspuns rapid la apăsarea pedalei de accelerație.

N Drift Optimizer permite menținerea unghiului de derapaj controlat, prin corelarea tuturor comenzilor autovehiculului în funcție de acțiunile conducătorului auto.

N Torque Distribution asigura distribuția complet variabilă a cuplului între cele două punți și include 11 setări. În partea din spate, sistemul e-LSD optimizeaza manevrabilitatea și comportamentul rutier. Senzorii suplimentari ai roților și amortizoarele mai performanțe îmbunătățesc funcționalitatea sistemului de suspensie controlat electronic.

Motoarele electrice ating o turație maximă de 21.000 rpm și dezvoltă o putere de 478 kW/650 CP, cu funcția N Grin Boost activată. Aceste performanțe sunt asigurate de invertorul cu două faze, care maximizează eficientă siperformantele noii baterii de 84 kWh.

Funcția N Grin Boost maximizează acceleratiile, prin creșterea puterii timp de 10 s, iar funcția N Launch Control oferă trei setări pentru controlul tracțiunii, pentru pornire rapidă de pe loc. Track ȘOC calculează automat procentul consumat din baterie pe fiecare tur de circuit.

Pe circuit

IONIQ 5 N stabilește un nou standard în privința managementului termic în condiții dificile de circuit.Radiatoarele separate ale bateriei și ale motorului maximizează rezistență modelului, înainte și după pilotajul în forță pe circuit. Înainte de a porni de pe loc, conducătorul auto poate utiliza funcția N Battery Pre-conditioning, pentru a optimiza temperatura celulelor bateriei:

–      selectarea modului „Drag” – permite atingerea puterii maxime pentru o perioada scurtă de timp;

–      selectarea modului „Track” – maximizează performanțele de răcire ale bateriei și autonomia acesteia.

N Race optimizează anduranță autovehiculului electric pe circuit. Funcția setează autovehiculul în cel mai sportiv mod, pentru a maximiza resursele în vederea obținerii celor mai buni timpi pe tur de circuit. Prin intermediul N Race, conducătorul auto poate alege între:

–      „Endurance” – maximizează autonomia pe circuit, prin limitarea puterii maxime și implicit a creșterii temperaturii;

–      „Sprint” – permite dezvoltarea puterii maxime pe perioade scurte de timp, conducătorul auto având posibilitatea de a gestiona eficient strategia energetică și de a crea condițiile ideale pentru atingerea obiectivelor de performanță.

Frâne

IONIQ 5 N dispune de N-tuned, cel mai performant sistem de frânare Hyundai (discuri față – diametru de 400 mm, discuri spate – diametru de 360 mm).

Aceste frâne sunt realizate din materiale ușoare, iar fluxul de aer optimizat îmbunătățește performanțele de răcire. În plus, sistemul de frânare cu recuperarea energiei, utilizat de obicei pentru îmbunătățirea eficienței, a fost reconfigurat pentru IONIQ 5 N, în vederea îmbunătățirii performanțelor de frânare. Acesta este utilizat că sursă principala de frânare, iar frânele mecanice suplimentează forță de frânare atunci când este cazul, asigurând o anduranță îmbunătățită pe circuit.

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol