Relativ rapid după declanșarea pandemiei de coronavirus s-au făcut studii pentru a se afla dacă noul coronavirus rezistă pe anumite suprafețe și dacă da, pentru cât timp. Căci de contactul cu suprafețele contaminate depinde și infectarea noastră, dacă nu dăm atenție regulilor stricte de igienă impuse de noul context.
Înveliș antiviral
Ei bine, tot cu gândul la suprafețe sunt și cercetători de la Universitatea de Ştiinţă şi Tehnologie (HKUST) din Hong Kong.
Ei au anunţat că au dezvoltat un înveliş antiviral care ar putea oferi 90 de zile de protecţie „semnificativă” împotriva bacteriilor şi a virusurilor, precum coronavirusul care provoacă COVID-19, relatează Reuters.
Pulverizat
Produsul, numit MAP-1, a fost dezvoltat în decurs de 10 ani şi poate fi pulverizat pe suprafeţe frecvent utilizate de public, precum butoanele şi balustradele ascensoarelor, au afirmat cercetătorii.
„Aceste locuri sunt frecvent atinse şi, în acelaşi timp, servesc ca mediu foarte eficient pentru transmiterea bolilor”, a declarat profesorul Joseph Kwan de la HKUST, unul dintre cercetătorii care au dezvoltat produsul.
Nanocapsule cu dezinfectanți
Învelişul care se formează după pulverizare dispune de milioane de nanocapsule ce conţin dezinfectanţi, despre care Kwan afirmă că rămân eficienţi în uciderea bacteriilor, virusurilor şi a sporilor chiar şi după ce soluţia s-a uscat.
Spre deosebire de produsele comune folosite pentru dezinfectare, precum înălbitorul diluat şi alcoolul, eficienţa MAP-1 este sporită de polimerii sensibili la căldură care încapsulează şi eliberează dezinfectanţii la contactul uman, a mai spus Kwan.
Nu e toxic
Produsul nu este toxic şi este sigur pentru piele şi mediul înconjurător, au precizat cercetătorii.
În urma testelor clinice realizate în acest an la un spital şi un cămin pentru bătrâni din Hong Kong, produsul a fost pus la dispoziţie pentru comercializare de către Germagic, o unitate a partenerului industrial al universităţii, Chiaphua Industries Ltd.
Produsul a fost aprobat pentru utilizare oficială şi de către consumatori în februarie şi va ajunge în magazinele din Hong Kong luna viitoare.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol