29 martie 2024, 16:44

Lada și-a reluat producția cu un nou model. Are roți, volan și…cam atât

Se știa că se va ajunge aici. Că Rusia va încerca să arate că e o superputere, inclusiv auto, și va scoate pe piață modele cu Euro mic (sau non-euro), fără multe accesorii precum navigație, airbag și altele.

De fapt despre această strategie am scris mai jos, când am vorbit de renașterea Moskvich…

Rușii se apucă să facă Moskvich. Nema airbag, nema ABS și cu motoare standard anii ‘90

Ei bine, la o lună după retragerea Renault care a investit în 15 ani două miliarde dolari pentru a moderniza marca rusă AvtoVAZ, compania care produce mașinile Lada, a reluat producția unui singur model, Granta.

Classic 22

Lada Granta nu mai are airbag-uri și ABS, iar motorizarea va fi Euro 2, în loc de Euro 5.

Granta este un succes al pieței rusești. Un fel de Logan, făcând comparația. Mai mereu s-a aflat în topul vânzărilor și au fost ani în care a vândut peset 1 milion de unități.

Astfel, AvtoVAZ a dat un comunicat în care vorbește noua Lada Granta, o variantă „anticriză” cu diverse dotări de bază. Evident că acel comunicat nu face referire și la ce lipsește, în condițiile în care 20% dintre piesele vechiului Granta veneau din străinătate.

Noua variantă de Lada Granta, așa-numita versiune Classic 22, nu are airbag-uri, nici ABS și nici alte lucruri, iar o altă schimbare este că motorul nu va mai fi Euro 5, ci Euro 2.

Lada Granta nu mai are nici dispozitivul de pretensionare a centurii de siguranță, cel care menține centura blocată în timpul unui accident.

Evident că ân presă nu prea au apărut detalii despre noul model și despre – mai ales – ce-I lipsește. Dar o dată ce el va fi pe piață, vor începe să apară la suprafață și detaliile suculente. Și nu vorbim doar de ce lipsește de la noua Lada, vorbim și de păiesele care au fost înlocuite cu variante mai prost calibrate, autohtone. O fericire să ai service. Cu condiția să ai unde comanda piese.

P.S: Fotografia e o glumă, evident. Cam așa arată Lada Classic 22


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol