Gigantul francez care fabrică produse pentru frumuseţe şi cosmetică L’Oreal lucrează la o formă de piele produsă sintetic despre care spune că va putea într-o zi ”să simtă” ca şi oamenii, relatează CNBC.
La conferinţa Viva Technology de la Paris, de săptămâna trecută, L’Oreal a făcut demonstraţii de ”bioprinting”, tehnologie care poate imprima în 3D pielea umană.
Compania foloseşte această tehnologie de câţiva ani pentru a testa noi machiaje pe piele sintetică în laboratorul său.
L’Oreal spune că a încetat să-şi testeze produsele pe animale încă din 1989, cu mult înainte ca acest lucru să fie impus de reglementări.
Guive Balooch, şeful incubatorului tehnologic al L’Oreal, descrie bioprintingul drept ”capacitatea de a folosi imprimarea 3D cu biologie pentru a reconstrui pielea în moduri personalizate”.
”Şi aceasta va fi o revoluţie. O facem pe plan intern, dar şi cu parteneri externi”, a declarat Balooch pentru CNBC, la standul companiei la VivaTech.
Această tehnologie a pielii permite L’Oreal să imite diversitatea pielii umane reale, inclusiv afecţiuni precum eczema şi acneea, precum şi capacitatea de a se bronza şi de a se vindeca de răni, a declarat L’Oreal într-un comunicat, săptămâna trecută.
Totuşi, L’Oréal nu se opreşte doar aici. Compania a spus că lucrează, de asemenea, cu startupuri şi instituţii de cercetare pentru a-şi dezvolta în continuare tehnologia de bioimprimare, pentru a crea pielea care poate ”simţi”.
”Vom avea acest tip de idee, în care senzorii ne vor permite nu numai să avem capacitatea de a testa pe pielea reconstruită, ci şi să avem… feedbackul realităţii senzoriale, ceea ce se întâmplă atunci când aplicaţi produse şi toate astea, astfel încât poate obţine evaluarea nu numai a eficacităţii, ci şi a feedbackului senzorial”, a spus Balooch.
Asistent AI pentru sfaturi de frumuseţe
Pe lângă investiţiile în tehnologia dermatologică, L’Oreal a prezentat şi inovaţii în jurul inteligenţei artificiale, la showul tehnologic masiv din Franţa de săptămâna trecută.
La standul său, compania a prezentat un asistent de frumuseţe alimentat de AI numit ”BeautyGenius”.
Aplicaţia scanează faţa unui utilizator pentru a-i identifica trăsăturile feţei. Apoi oferă utilizatorului o analiză facială, urmată de recomandări de produse care se potrivesc cel mai bine tenului său.
Este alimentat de AI generativă, aceeaşi tehnologie care alimentează chatbotul ChatGPT al OpenAI.
L’Oreal a dezvăluit, de asemenea, un laborator de marketing AI numit CREAITECH, care include instrumente care îi permit să creeze conţinut de marketing conform mărcii, generat de AI.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol