16 aprilie 2024, 16:26

Merită să vizitați „Made in RO: muzeu pop-up de publicitate și branduri românești”

În perioada 3-18 noiembrie se desfășoară a treia ediție a evenimentului „Made in RO: muzeu pop-up de publicitate și branduri românești”. Principala destinație este Galeria Senat (Combinatul Fondului Plastic, str. Băiculești nr. 29, București), un spațiu industrial reconvertit creativ pentru scena culturală din București, anunță IQAds.

Acolo sunteți invitați să descoperiți ce era de bonton pe vremuri, explorând în premieră peste 2.500 de exponate care reprezintă povestea unor brand-uri celebre din viața cotidiană a românilor. Expoziția poate fi vizitată zilnic între orele 12:00 și 20:00, iar în zilele de weekend până la ora 21.00. Intrarea este gratuită, dar trebuie respectate restricțiile impuse de pandemie.

Trecutul comercial al românilor

Veți putea descoperi cum a apărut publicitatea ca activitate în România, ce cumpărau și consumau sau aveau prin locuințe românii în trecut, dar și poveștile din spatele reclamelor și brand-urilor naționale de altădată. Este vorba despre continuarea inițiativei de a fonda primul muzeu de publicitate și branduri românești, un proiect al Asociației ESCU.

Muzeul aduce sub același acoperiș o expoziție principală prezentată ca o călătorie în timp:

  • obiecte autentice și artefacte ale brand-urilor iconice;
  • ambalaje;
  • afișe, materiale grafice, propagandă politică, postere, machete;
  • ziare și reviste cu reclame;
  • produse casnice de larg consum;
  • cosmetice;
  • jucării;
  • textile;
  • electronice și electrocasnice;
  • produse alimentare;
  • clipuri TV;
  • reclame din arhive.

Selecția de lucrări de artă publicitară și obiecte va cuprinde piese autentice din patru perioade de timp distincte:

  1. antebelic
  2. interbelic
  3. perioada comunistă
  4. întoarcerea la capitalismul din perioada contemporană.

În perioada 9-13 noiembrie, în intervalul 10.00-12.00, au loc conferințe care sunt transmise live pe pagina de Facebook a muzeului.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol