CITIRE

Omul cu înghețata: Cu perseverență și puțină nebun...

Omul cu înghețata: Cu perseverență și puțină nebunie se poate și în România

Cine nu a gustat o înghețată din ingretiente 100% naturale, trebuie să-și ia revanșa. Cu toate că vremea de afară nu este una care să te facă să îți dorești un desert rece, noi, iubitorii de înghețată nu cred că refuzăm intivația la ceva bun, chiar dacă este iarnă. Din ce în ce mai mult, înghețatele artizanale, cu ingrediente naturale și fără E-uri au început să atragă din ce în ce mai mult degustătorii români.

Fiind curioși de ceea ce înseamnă o afacere cu înghețată artizanală și cum poate fi dezvoltată în România. În acest context, am stat de vorbă cu omul cu înghețată, după cum el se semnează, Sebastian Costache, antreprenorul român care a pornit o afacere din pura dragoste pentru desertul rece din ingrediente 100% naturale. Fondatorul MoliPops ne-a povestit despre cum a reșit să treacă peste toate impedimentele, despre cât de greu este să crești o afacere pe un domeniu nu foarte explorat în România și despre cum trebuie să împarți acțiunile caritabile cu afacerile propriu-zise.

Sursă imagine: Arhivă MoliPops

Manuela Dinu: În primul rând am dori să știm ce este Moli Pops, cum v-a venit ideea pentru această afacere?

Sebastian Costache: MoliPops este o înghețată naturală din fructe. Fructe coapte bine, miere, mirodenii (în unele rețete) și atât. Cât mai simplu, cât mai natural. Asta nu înseamnă că rețele noastre nu trec printr-un proces de research & development. O înghețata bună iese doar dacă sunt potriviți bine o serie de factori, de la temperatură, glicemie, cantitate de fibre, până la ambalaj și stocare. Noi vrem să îmbunătățim continuu produsul, dar în același timp vrem să ne și jucăm, să experimentăm rețete noi, să nu ne plictisim.

Pentru a doua întrebare răspunsul poate părea un clișeu, dar ideea a venit căutând chiar o înghețată naturală. Eu sunt mare fan înghețată și mai ales înghețata de fructe și am observat că nu prea există așa ceva la noi. Sau dacă există are o nuanță de exclusivitate, musai o gelaterie cu nume fancy. Așa că am început să mă documentez. Eram și într-o pasă proastă și aveam nevoie de o schimbare. După 10 ani de programare voiam să fac și altceva și cum îmi place să pierd vremea în bucătărie nu mi-a fost greu să mă apuc să experimentez cu înghețată. De la început mi-am dat seama ca Popscicles sau IcePops sau Paletas (în America Latină) sunt ce vreau și ce îmi place și am zis că merită să încerc o afacere în domeniu.

Sursă imagine: Arhivă MoliPops

Manuela Dinu: Care este diferența dintre înghețata făcută de dvs și celelalte pe care le găsim în comerț? De ce alegerea pentru înghețată naturală 100%?

Sebastian Costache: Cea din comerț e plină de zahăr, plină de adjuvanți, prafuri și de fapt tu nu mănânci o înghețată din fructe (dacă ai alege una de fructe), ci niște prafuri mai mult sau mai puțin dubioase. Producătorii mari și nu vreau să îi condamn, e normal până la urmă ce căuta, trebuie să livreze o înghețată cât mai pufoasă, cât mai repede și la un preț cât mai mic. Noi facem lucrurile mai așezat, vrem o înghețată doar din ingrediente simple, cu miere în loc de zahăr și nu căutam să fie cât mai pufoasă, ci cât mai bună și mai răcoritoare. Și de ce 100% natural? Pentru că așa ar trebui să fie tot, după mine. De ce nu ceva bun și natural? În America Latina este pe toate drumurile înghețata de tipul acesta, de ce nu și la noi?

Manuela Dinu: Știu că sunteți abia la început, însă în acest timp scurt, ce feedback ați primit de la clienți?

Sebastian Costache: La început îmi era puțin frică, trebuie să recunosc. Știu că noi (români) suntem obișnuiți cu un tip de înghețată, cu lapte, cu vanilie, cu ciocolată. Dar surpriza a fost plăcută, foarte multe impresii bune. Și chiar contează să vezi că produsul tău este apreciat, altfel începi ziua când vezi că faci un lucru bun.

Sursă imagine: Arhivă MoliPops

Manuela Dinu: Unde vă putem găsi?

Sebastian Costache: Deocamdată cel mai important și rapid canal este online cu livrare gratuită pentru pachete de minim 10 bucăți. Și la evenimente diverse, mai ales pe la corporații/firme și am încercat să intrăm și la unele terase/restaurante sau cantine, dar e destul de greu. Poate și pentru că am pornit târziu și am pierdut primăvara și luna Iunie. Deocamdată suntem de găsit la restaurantul Lente de pe Str. Dionisie Lupu.

Manuela Dinu: Am văzut că sunteți implicați în acțiuni caritabile, ce ne puteți spune despre acest aspect? De ce este importantă ideea de acțiune caritabilă? Ajută puterea exemplului?

Sebastian Costache: Este important să fii implicat în acțiuni caritabile sau măcar sociale pentru că ești om și trebuie să ajuți mereu alți oameni. Atât cât poți. E ceva normal din punctul meu de vedere. Trebuie să ajutăm societatea să devină mai bună, mai implicată, să ne ajutăm unul pe altul. Și exemplul sper să ajute, sper să fie contagios, dar nu cred că îți pui asta în cap când vrei să faci ceva. Eu aș vrea să văd mult mai multe afaceri implicate social, poate așa ajungem și să schimbăm ceva, de jos în sus.

Sursă imagine: Arhivă MoliPops

Manuela Dinu: Ce planuri de viitor aveți pentru perioada următoare și mai ales pentru sezonul de vară de anul viitor când crește în general consumul de înghețată?

Sebastian Costache: În primul rând vreau să fim mai prezenți, mai ușor de găsit. Vom încerca să găsim modalități de a ajunge cât mai aproape de oameni atunci când vor ceva bun și răcoritor. Asta înseamnă atât vânzare directă, cât și prin parteneri.

Manuela Dinu: Pe final, am vrea să știm dacă este greu să dezvolți o afacere în România, mai ales când avem în discuție o afacere care promovează un produs cu ingrediente naturale?

Sebastian Costache: Bună întrebare. Se spune că e ușor să vorbești despre o idee de afacere, mai greu să o pornești, dar cred că e și mai greu să o dezvolți. Măcar în România încă mai există piețe de producători, încă mai avem fructe naturale și gustoase. Încă mai sunt agricultori, unii tineri după cum am avut surpriza anul asta să descopar, care se ambiționează să muncească mult și să scoată fructe bune. Din perspectiva materiei prime va fi interesant și provocator să găsești furnizori buni, dar se poate. În partea cealată, spre parteneri de revânzare este mai dificil pentru că nu au încă încredere, dar cu timpul se va rezolva. Când lumea va cere din ce în ce mai multe produse naturale și Molipops :).

Aș vrea să mai menționez ceva aici, din punct de vedere al birocrației financiar/legale. Dacă te înarmezi cu răbdare și studiezi bine normele și tot ce se cere vei vedea că nu e chiar atât de greu. Până la urmele normele și avizele sunt acolo pentru a preîntâmpina probleme și pentru a trasa un cadru normal de conduită. Da, s-ar putea să dureze puțin mai mult decât te așteptai, s-ar putea să greșești câte ceva și să fii nevoit să o iei de la capăt, dar se poate. Cu atenție și perseverență și cu puțină nebunie se poate și în România, cum se poate peste tot.

 

[Sursă imagine: Arhivă MoliPops]


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.