28 martie 2024, 11:51

Originea expresiei „Diamantele sunt pentru totdeauna” și povestea de dragoste a Mariei cea Bogată

Încă din cele mai vechi timpuri, în ciuda condițiilor austere de viață, oamenii făceau cele mai mari eforturi pentru a-și arăta drgostea și aprecierea față de persoana iubită. Ceremonia de logondă era obligatorie încă de la începutul Evului Mediu, la fel și inelul. În principal, acest obicei al achiziționării unui inel, simbol materail al dragostei eterne, a apărut în cazul aristocraților care își permiteau un asemenea lux. Povestea primului inel de logodnă cu diamant are loc în secolul al XV-lea, în ducatul Burgundiei.

În această periodă, Maria de Burgundia, cunoscută drept și Maria cea Bogată, fiind și singurul moștenitor al tatălui ei Carol Temerarul, trebuia să se căsătorească. Încă de când ea avea vârsta de cinci ani, diferite case nobiliare și nume mari ale Europei și-au trimis pețitorii cu speranța că vor obține tronul mult râvnit, însă fără speranță, pentru că Maria își aștepta sortitul.

La vârsta de 18 ani, aceasta l-a cunoscut pe tânărul Arhiduce Maximilian de Austria. Conform surselor istorice, a fost unul dintre momentele când planetele s-au aliniat ideal: cei doi s-au căsătorit din dragoste, iar armata Casei de Habsburg a venit în completarea cufărului plin al burgunzilor.

Pentru a-și concretiza promisiunea căsătoriei, dar mai ales ca simbol al dragostei față de Maria, Maximilian i-a trimis un inel de logodnă nemaivăzut până atunci. Pe inelul simplu din aur erau mai multe diamante mici, așezate în forma literei M, inițiala ducesei. Nu trebuie să uităm că pe atunci diamantele erau destul de rare – ele sunt pentru totdeauna, dar nu au existat dintotdeauna.

Povestea nu a avut chiar un final fericit: la 25 de ani, Maria moare în urma unei căzături de pe cal. Maximilian devine împărat al Sfântului Imperiu Roman, iar până la finalul vieții se mai căsătorește de două ori, însă în niciunul dintre cazuri nu va mai dărui un inel cu diamant, potrivit Historia. 

Sursă Fotoca: ctawiki.com

Diamantele sunt pentru totdeauna

Este lesne înțeles faptul că la baza unui asemenea trend a astat una dintre cele mai de succes campanii de marleting din istorie. Compania De Beers, una dintre cele mai mari afaceri cu diamante din lume, a fost conștientă de potențialul enorm al acestei afaceri, încă de la început. Cei de la De Beers a reușit înainte de începutul secolului XX să dețină monopolul asupra minelor descoperite în Africa. Apoi, a stabilizat piața internațională, controlând raportul cerere-ofertă.

Toate acestea au necesitat timp, iar De Beers deținea supremația diamantelor abia la finalul Marelui Război, în plină criză. Și pentru că Europa abia își vindeca rănile adânci lăsate de război, compania a ochit ca public-țintă SUA. De Beers a angajat firma de publicitate americană N.W. Ayer care, după ce a realizat portretul robot perfect al cumpărătorului, a creat campania de promovare – au făcut din diamantele inaccesibile clasei de mijloc un lucru necesar întemeierii căsătoriei. Nu aveau un nume sau un brand de promovat, ci trebuiau să le vândă americanilor o idee: diamantele aduc fericirea.

Până la începutul celui de-al Doilea Război Mondial, vânzarea de inele de logodnă cu diamant a crescut cu 55%. Despre cum lipsa diamantului face o căsnicie incompletă sau cum un inel cu diamant, odată ajuns în familie, este o moștenire incontestabilă (există chiar și legi care au subiect inelul de logodnă), spunem doar atât: „A diamond is forever” a fost declarat sloganul secolului XX.

Sursă Foto: diamondenvy.com

Sursa: Historia.ro 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol