2 mai 2024, 0:19

Pauză de la cotidian. Școala de vară care te învață despre anticomunismul postbelic

În vara acestui an, mai exact la sfârșitul lunii iulie (22-27 iulie), a avut o școală de vară organizată de Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc (IICCMER) și Institutul Cultural Român (ICR).  Văzută ca o pauză de la cotidian, sesiunea are ca scop cunoașterea istoriei exilului românesc postbelic și a mișcărilor anticomuniste din acea perioadă.

Școala de vară – 6 zile de prezentare a istoriei mai puțin cunoscute

Organizată la Sinaia, școala de vară are costurile de transport, masă și cazare acoperite. Există un număr maxim de participanți, mai exact 15, și se doresc 8 tineri din România și 7 vorbitori de limba română, de cetățenie română sau nu, din restul Europei.

Programul se adresează studenților care urmează studii masterale sau doctorale din unitățile de învățământ din România acreditate de Ministerul Educației, dar și studenților din diaspora (Europa), vorbitori de limba română, care sunt interesați de acest proiect.

Înscrierile au avut loc între iunie și iulie, în baza a unui dosar care trebuia să conțină pe lângă fișa de înscriere, CV-ul și o scrisoare de motivație.

Importanța istoriei

Conform site-ului oficial ICCMER, printre obiectivele școlii de vară se numără recuperarea istoriei şi valorificarea contribuției culturale a exilului, dar și importanța pe care au avut-o oamenii care au reușit să plece din țară din motive politice înainte de Revoluție.

Căutăm tineri care înțeleg că pentru a putea vorbi în viitor despre românii plecați după 1989 e necesară cunoașterea fenomenului exilului românesc şi toate experiențele de viață ale românilor plecați din ţară din motive politice până în 1989”, este una dintre frazele pe care le regăsim în prezentarea școlii de vară.

Istoria politică este un subiect foarte important într-o societate, mai ales când este vorba despre un stat cu o istorie atât de diferită în ultimii zeci de ani. De asemenea, orice tânăr care studiază istoria României în liceu, ar trebui să se gândească la o paralelă între ușurința cu care acum cetățenii români se pot deplasa în spațiul european și cât de greu le-a fost celor care aveau astfel de dorințe înainte de 1989.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol