25 aprilie 2024, 12:38

Peste 10% dintre magazinele LIDL închise temporar de ANPC. Amenzi uriașe

Supermarketurile Lidl din toată ţara au fost amendate cu peste 7 milioane de lei de comisarii de la ANPC.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a anunțat că, de la începutul anului, a făcut – în cadrul unei tematici de control care prevede supravegherea modului în care marile lanţuri de retail, care activează în România, respectă legislaţia în domeniu – 307 acţiuni de verificare a supermarketurilor Lidl.

În urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au dat 481 de amenzi contravenţionale, în valoare de aproximativ 7,3 milioane de lei, 133 de avertismente. Nu mai puțin de 39 de magazine au fost închise ( 11,5% dintr-un total de 330).

Un magazin din Bacău a fost suspendat pentru 6 luni.

Abateri

Printre abateri de la legislaţie constatate se numără:

– comercializarea unor produse alimentare cu data durabilităţii minimale depăşită,

– depozitare a unor produse de panificaţie neambalate, în lazi cu praf şi impurităţi

– folosirea unor vitrine sau lăzi frigorifice fără grafice de monitorizare a temperaturii, deteriorate sau neigienizate, cu gheaţă în exces, depuneri de praf, mâzgă, resturi alimentare şi de ambalaj, lovite, cu rugină, chedere rupte,

– utilizarea unor rafturi de expunere şi a unor tăvi deteriorate sau neigienizate,

– folosirea unor cuptoare neigienizate, comercializarea unor produse fără a avea eticheta cu elemente de identificare privind lotul şi data limită de consum,

– comercializarea unor produse alimentare cu ambalaje depreciate, devidate, cu lovituri mecanice,

– comercializarea unor fructe/legume ca fiind calitatea I când, în realitate, prezentau lovituri mecanice, mucegai şi zone încolţite,

– lipsa de la raft a preţurilor produselor, nerespectarea regimului promoţiilor (lipsa de la raft a produsului de referinţă, în cazul comercializării produselor, în sistem multipack, nespecificarea perioadei în care se desfăşura promoţia etc.),

– neconcordanţe între preţul produselor de la raft şi cel de la casa de marcat,

– existenţa unor condiţii de depozitare necorespunzătoare, cu curăţenie deficitară, lipsa menţionării factorilor alergeni de pe etichetele produse în magazine,

– lipsa menţionării ţării de provenienţă a unora dintre produse,

– nerespectarea temperaturii de depozitare indicate de producător,

– comercializarea unor produse electrice cu certificate de garanţie incomplete,

– lipsa declaraţiilor de conformitate în cazul unor produse electrocasnice comercializate sau netraducerea acestora în limba română,

– lipsa traducerii în limba română pe etichetele unora dintre produse,

– lipsa menţionării pe etichetă a termenului de valabilitate al produsului.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol