26 februarie 2021, 14:38

Pixelii-spion din e-mail-uri, tot mai răspândiți. Ce este urmărirea ”invizibilă”

Utilizarea tehnologiei de urmărire „invizibilă” în e-mailuri este acum tot mai populară. Două treimi din e-mailurile trimise către conturile personale ale utilizatorilor conțin un „pixel spion”, chiar și după trecerea de filtrul anti-spam. Aceasta este o tactică obișnuită de marketing, folosită pentru a urmări comportamentul destinatarilor.

Pixelii din e-mail pot detecta:

  • dacă și când este deschis un e-mail;
  • de câte ori este deschis;
  • ce dispozitiv sau dispozitive sunt implicate
  • poziția geografică generală a utilizatorului, dedusă din adresa IP a dispozitivului.

 

Aceste informații pot fi apoi utilizate pentru a determina impactul unei anumite campanii de e-mail, precum și pentru a alimenta profiluri mai detaliate ale clienților.

Pixelii de urmărire sunt de obicei un fișier de imagine GIF sau PNG, de dimensiuni mici, de 1X1 pixeli, care este inserat în antetul, subsolul sau corpul unui mesaj electronic. Pixelii sunt imposibil de observat cu ochiul liber, chiar dacă știi unde să cauți. Destinatarii nu trebuie să facă clic pe un link sau să facă ceva anume pentru a-i activa, în afară de deschiderea mesajului.

British Airways, TalkTalk, Vodafone, Sainsbury’s, Tesco, HSBC, Marks & Spencer, Asos și Unilever sunt câteva firme detectate de compania Hey că folosesc pixelii ascunși.

Universitatea Princeton a constatat că datele culese prin pixeli erau uneori legate de cookie-urile utilizatorilor. Acest lucru permite ca adresa de e-mail a unei persoane să fie legată de obiceiurile de navigare mai largi, chiar dacă sunt folosite dispozitive diferite.

Legislația din domeniu

Utilizarea pixelilor de urmărire este reglementată în Marea Britanie și în alte părți ale Europei de Regulamentul privind confidențialitatea și comunicațiile electronice din 2003 și de Regulamentul general privind protecția datelor din 2016. Acestea solicită organizațiilor să informeze destinatarii despre pixeli și, în majoritatea cazurilor, să obțină consimțământul. Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis anterior că un astfel de consimțământ trebuie să fie „fără ambiguități” și „un act afirmativ clar”. A plasa doar informația într-o notificare de confidențialitate nu înseamnă consimțământ.

British Airways a declarat că ia datele clienților extrem de în serios și folosește o abordare standard transindustrială, care-i permite să înțeleagă cât de eficiente sunt comunicările clienților săi.

Foto: Seobility, CC BY-SA (modificare: traducerea textelor)


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.