1 martie 2024, 16:25

Proiect inedit! 20 de elevi români au realizat o canotcă

Timișoara va deveni sâmbătă membru al clubului „Călăuzele Apelor”. Asta pentru că 20 de elevi din municipiu au construit o canotcă pe care o vor lansa pe Bega. Evenimentul de lansare pe apă va avea loc de la ora 11:00, pe pontonul D’arc pe Mal.

Cei 20 de elevi din Timișoara au lucrat în cursul lunii iulie, sub îndrumarea lui Viorel Gheorghe, meșterul marangoz al Asociației „Ivan Patzaichin – Mila 23”. Astfel, aceștia au reușit să construiască, cu mâinile lor, o barcă din lemn pentru două persoane, perfect funcțională, care va rămâne la dispoziția timișorenilor, să navigheze pe Bega, scrie Tion.

Canotca a fost realizată în cadrul atelierului educațional Apele Unite ale României. Odată cu lansarea la apă a bărcii, Timișoara va deveni al nouălea membru al clubului „Călăuzele Apelor”, alcătuit din localități care dețin câte o canotcă realizată de copii. Celelalte localități sunt: Mila 23, Sfântu Gheorghe, Sulina, Chilia Veche (din județul Tulcea), Drobeta Turnu Severin și Eșelnita (din județul Mehedinți), Piscu (județul Ilfov) și Comana (județul Giurgiu).

Construcția canotcii

Atelierul în cadrul căruia a fost realizată barca face parte dintr-un program de educație integrată adresat elevilor, dezvoltat de Asociația Ivan Patzaichin – Mila 23 în contextul proiectului. Proiectul se cheamă „Apele Unite ale României – democratizarea accesului la apă”și a fost premiat recent de Comisia Europeană cu premiul European Heritage Awards / Europa Nostra Awards 2023 pentru patrimoniu.

La Timișoara, atelierul a fost susținut și prin proiectul „Ecluze pe Bega / Conexiuni culturale”, finanțat de Centrul de Proiecte în cadrul programului Grow Timișoara 2023, cu sume alocate de Ministerul Culturii. Au participat 20 de elevi, majoritatea de la Școala Babel.

„Ei au parcurs toate etapele construcției, de la planuri, până la finisaj și lansarea la apă, având prilejul să descopere câte de utile sunt cunoștințele și abilitățile dobândite în școală pentru realizarea unui proiect concret. Verificarea directă a legăturii dintre elementele teoretice și practicalitatea disciplinelor studiate în școală îi ajută pe copiii să înțeleagă relevanța conceptului de «învățare cu sens».

De asemenea, au avut prilejul să își exerseze lucrul în echipă, să afle cum se pot folosi de natură și resurse fără să le risipească, care este rolul organizațiilor societății civile privind păstrarea și valorificarea patrimoniului natural și cultural, și care sunt principiile dezvoltării durabile”, transmit reprezentanții Asociației „Ivan Patzaichin – Mila 23” Rowmania.

La nivel național, proiectul „Apele Unite ale României – democratizarea accesului la apă” este derulat de Asociația „Ivan Patzaichin – Mila 23”, în parteneriat cu Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă, Fundația Dala, Asociația miniMASS, Asociația Unda Verde, Apele Române, Asociația Comunelor din România ACOR, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021.

„Scopul proiectului este să creeze un cadru favorabil pentru democratizarea accesului la apă, să educe tinerii, să încurajeze locuitorii să participe la protejarea apelor, să consolideze o rețea de entități preocupate de prezervarea patrimoniului hidrografic și să stabilească o legătură afectivă între locuitori și ape”, precizează reprezentanții asociației.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol