4 decembrie 2021, 2:48

Aproape jumătate dintre anunțurile de pe site-urile de știri false provin de la Google

Potrivit unui studiu publicat de cercetătorii de la Universitatea din Michigan, 48% din traficul publicitar din publicațiile de știri false este deservit de Google. Aproape o treime (32%) dintre „site-urile cu credibilitate redusă”, cum ar fi Breitbart, Drudge Report și Sputnik News, au fost livrate de Google.

Cercetătorii au analizat peste 1.700 de publicații, identificând 545 dintre ele ca fiind site-uri de pseudostiință și cu minciuni sau publicații cu „credibilitate redusă”, folosind un set de date compilat de Melissa Zimdars, profesor asociat la Colegiul Merrimack.

În plus, cercetătorii au descoperit că primele zece servere de anunțuri, cum ar fi Lockerdome și Outbrain, servesc 66,7% din traficul publicitar de calitate scăzută și respectiv 55,6%.

Utilizând emulatoare digitale care imitau comportamentul de navigare pe site-uri al utilizatorilor, cercetătorii au putut identifica ce servere de anunțuri acceptă site-uri de tip fake news.

Google a declarat că a eliminat anunțurile din mai mult de 1,3 miliarde de pagini care au încălcat politicile în 2020.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.