27 ianuarie 2022, 3:36

La restaurant în Dubai, peștele ți se servește cu cod QR

Dacă veți comanda un pește snapper la un restaurant, probabil vă așteptați să vi se servească un snapper. Dar mai multe rapoarte din ultimul deceniu spun că există șanse mari să primiți un pește cu valoare mai mică. Un studiu din 2019 al organizației de conservare Oceana, realizat în SUA, a constatat că unul din cinci pești testați în restaurante și piețe a fost etichetat greșit.

Consumatorii ar putea plăti dublu preț pentru somonul sălbatic capturat, deși li se servește echivalentul de crescătorie sau ar putea crede că mănâncă homar proaspăt scos, dar care de fapt a fost înghețat luni de zile.

Acum, un restaurant din Dubai folosește tehnologia pentru a-și ajuta clienții să învețe proveniența peștelui lor, în timp ce iau masa. Cei care comandă pește la Rockfish, un restaurant italian de pe malul mării, primesc un cod QR împreună cu comanda. Codul trimite către o pagină Web care le spune când și unde a fost prins peștele lor, cum a fost transportat și oferă certificările necesare pentru a verifica dacă a fost obținut în mod durabil.

Restaurantul este partener cu Seafood Souq, o piață de comerț electronic care pune în legătură cumpărătorii și vânzătorii de pește din întreaga lume. Deoarece Seafood Souq urmărește fiecare punct din lanțul de aprovizionare, se pot furniza date precise despre peștii serviți la restaurant.

Foto: captură de ecran CNN


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.