30 aprilie 2024, 19:30

România a atins 1.000 de km de autostradă. Probleme după ultima inaugurare: porțiunea Suplacu de Barcău – Nușfalău vine de nicăieri și duce niciunde

România a atins, în sfârșit, borna istorică de 1.000 de kilometri de drumuri de mare viteză. Asta după ce a fost inaugurat, la 21 septembrie, un tronson de 13,5 km din Autostrada Transilvania, începută acum 20 de ani.

Însă, porțiunea dintre Suplacu de Barcău și Nușfalău are o problemă – nu este conectată la nicio altă șosea similară, spun cei de la Știrile TVR. Lucrările au costat aproape 80 de milioane de euro fără TVA.

Cu șapte luni întârziere față de termenul agreat, constructorii lotului Suplacu de Barcău – Nușfalău au reușit să ducă contractul la capăt. Șoferii din zonă spun că așteptau momentul acesta de două decenii.

Din păcate, bucuria lor a fost de scurtă durată, deoarece tronsonul de 13,5 km nu duce nicăieri, fiindcă nu există conexiune cu alte porțiuni de drum rapid. Așa că șoferii sunt obligați să revină pe rutele din localități.

Momentan, doar un sfert din autostrada Transilvania este circulabil, pentru că restul loturilor sunt încă în lucru.

Unele lucrări de pe autostrada Transilvaniei zac abandonate de mai bine de un deceniu. Pentru cele două loturi Suplacu-Chiribiș-Biharia, de exemplu, se caută constructori din 2014.

“Circa 900 de km, că 100 i-am moştenit, 900 de km în 24-25 de ani înseamnă foarte puţin. Dacă luăm o medie de 50 de kilometri pe an, asta înseamnă încă 40 de ani ca să facem 2.000”, spune Ionuț Ciurea, Pro Infrastructura.

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol