7 decembrie 2024, 22:48

România în febra reducerilor. Cât au cheltuit românii în primele ore de Black Friday

Black Friday este cel mai așteptat eveniment de cumpărături al anului și este adoptat în prezent la nivelul întregii piețe de retail din țară. Anul acesta a ajuns la cea de-a opta editie și a devenit cunoscut prin volumul uriaș de produse aflate în promoții și prin ofertele cu prețul cel mai mic din întregul an.

Cele 6.000 de magazine au pregătit pentru anul acesta o ofertă cu peste 3.000.000 de produse din categorii diverse: telefoane, televizoare, frigidere, mașini de spălat, îmbracăminte și incaltaminte, laptopuri, produse pentru casă și multe alte articole, care pot fi cumpărate atât online cât și fizic.

Printre produsele cumpărate cel mai rapid întâlnim: console de jocuri , telefoane smart de ultimă generație, chiar și anvelope de iarnă.

Cea mai mare comandă înregistrată până la ora 10:00 AM a fost a unui clujean, care a fost dispus să plătească  28.000 de lei pentru o comandă.

Sondajele mai arată și faptul că 78% din traficul pe site-urile magazinelor provine de pe dispozitive mobile, iar ponderea comenzilor cu cardul a crescut peste 33% față de 30% media din anul 2017.

Printre amatorii de reduceri nu au lipsit și cei cu gusturi ceva mai extravagante. Astfel că până la această oră au fost vândute 80 de automobile de lux, 1,7 KG de aur, 1000 de nopti de cazare în vacante, 200 de bilete la evenimente și 80 de ceasuri și bijuterii prețioase.

În ceea ce privesc produsele destinate locuinței au fost vândute peste 43.000 de bucati. Categoria electrocasnicelor mici a rămas însă fruntașă, înregistrând achiziții de peste 39.000 de bucați. Mai mult decât atât, au mai fost vândute 22.000 de telefoane mobile, 24.000 de televizoare și peste 11.00 de articole vestimentare.

Astfel, sondajele arată faptul că până la ora 12:00 au fost înregistrate vânzări de peste 100 de milioane de lei, iar media cumpărăturilor a fost de 756 de lei, minutul de aur al vânzărilor fiind atins la ora 06:56.

Cu toate că de la an la an vânzările de Black Friday înregistrează din ce în ce mai mult profit, pentru marile lanțuri de magazine, unele persoane au rămas totuși reticente, atunci când vine vorba de a cumpăra online.

Din acest motiv, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) a dezvoltat un ghid pentru Black Friday, care acoperă fiecare segment, inclusiv partea de transparență, oferind estimări realiste clienților, fapt ce a dus la o creștere considerabilă a vânzărilor online. Un studiu realizat de ARMO arată faptul că un studiu între clienții care au achiziționat de Black Friday, iar 80% dintre aceștia s-au declarat mulțumiți sau foarte mulțumiți de procesul achiziției din perioada de Black Friday.

Puteți afla mai multe aici.

Black Friday a apărut în țara noastră în urmă cu aproape șapte ani. Mai exact, în toamna anului 2011, reprezentanții unuia dintre cele mai mari magazine online au organizat pentru prima dată acest eveniment în România. Atunci, au fost doar câteva magazine care au încercat să importe fenomenul în țara noastră.

Din 2011, de când a fost pentru prima dată organizat Black Friday în România, fenomenul a avut creşteri considerabile în fiecare an.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol