17 mai 2024, 21:40

Românii sunt pregătiți să parcurgă distanțe mai mari pentru a cumpăra produse sustenabile

În contextul interesului din ce în ce mai ridicat pentru sustenabilitate, Reveal Marketing Research investighează acest subiect și este la a doua ediție realizată cu susținerea Kaufland România, OMV Petrom, OTP Bank România și Rogalski Damaschin, prin intermediul Reveal Sustainability Panel Proprietary. Astfel,  a realizat un studiu reprezentativ la nivel național pentru a identifica factorii cheie pentru crearea unei societăți mai sustenabile în viziunea românilor.

  • Caracterul sustenabil al unui produs (68%) este mai important decât confortul oferit de proximitatea față de acesta (65%)
  • Schimbarea comportamentului oamenilor (76%) este percepută ca fiind cea mai importantă soluție pentru a construi o societate sustenabilă
  • Românii își doresc mai multă implicare din partea companiilor în inițiative sustenabile, îndeosebi prin încurajarea reciclării (18%), educarea populației înspre un stil de viață sustenabil (11%) și prin utilizarea de materiale / ambalaje reciclabile (10%).

Adesea alegerea corectă nu este și cea ușoară, iar românii sunt pregătiți să parcurgă distanțe mai mari pentru a cumpăra produse sustenabile

Alegerea unui produs care corespunde atât nevoilor personale, cât și de mediu nu este una ușoară pentru consumatori. Conform rezultatelor studiului, prețul accesibil (79%) completat de caracterul sănătos (ingrediente naturale – 72%) și sustenabil (producție în mod responsabil – 69%, grija față de mediul înconjurător – 67%) al produsului sunt cele mai importante atribute în alegerea unui produs.

Valori crescute ale acestor atribute sunt prezente în particular în cazul familiilor moderne și a celor tradiționale, segmente de consumatori cunoscute ca fiind ghidate în viața de zi cu zi de valori precum sănătate, siguranță, grijă și protecție.

În aceeași ordine de idei, observăm poziția medie ocupată de confortul oferit de proximitatea față de un produs (65%). Un scor semnificativ mai mare al atributului a fost înregistrat doar în cazul persoanelor mai în vârstă, respectiv a segmentelor maturilor fără partener și seniorilor pensionari (70%).

Responsabilizarea individuală este pilonul de bază al unui prezent și viitor sustenabil

Românii consideră că problemele de sustenabilitate actuale pot fi combătute în principal prin responsabilizarea cetățenilor, reglementările guvernelor și inițiativele companiilor.

La o privire mai atentă, observăm că schimbarea comportamentului oamenilor (76%) este percepută ca fiind cea mai importantă soluție pentru a construi o societate sustenabilă, urmată de schimbarea atitudinii guvernelor (74%) și de schimbarea mentalității companiilor (74%). Dacă ne referim la profilele consumatorilor, tinerii (Generația Z și tinerii profesioniști) sunt cei mai sceptici, iar senorii pensionari, cei mai optimiști referitor la viabilitatea pe termen lung a soluțiilor măsurate, între cele două categorii înregistrându-se o diferență de aproximativ 20 procente.

Despădurirea, principala problemă de sustenabilitate a țării în viziunea românilor

Dacă ne referim la problemele de sustenabilitate din prezent, românii consideră distrugerea zonelor naturale ca fiind cea mai mare problemă cu care se confruntă țara noastră (50%), și a doua cea mai mare problemă la nivel global (38%), după poluarea aerului (42%).

Teama generalizată legată de distrugerea constantă a zonelor naturale și de consecințele acesteia asupra mediului și calității vieții îi determină pe 6 din 10 români să declare că în maximum 5 ani ar trebui dublate ca volum suprafețele împădurite.

Principala provocare a companiilor este să devină niște promotori reali și credibili ai inițiativelor sustenabile  

În ceea ce privește acțiunile companiilor care au cel mai mare potențial să determine un comportament de consum mai responsabil în rândul cetățenilor, se numără încurajarea reciclării (18%), practicarea unor prețuri accesibile pentru produsele sustenabile (12%) și educarea populației prin promovarea sustenabilității (11%). În aceeași ordine de idei, 6 din 10 români sunt de părere că dublarea suprafețelor împădurite este o acțiune cu caracter sustenabil ce ar trebui implementată cu prioritate în următorii 5 ani.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol