25 aprilie 2024, 18:02

Să ne aducem aminte de anii ’90 (sau să le povestim copiilor). Expoziție „Generaţia Millennials” la Mega Mall

Cele mai importante simboluri ale generaţiei cu cheia la gât sunt prezentate, până pe 29 aprilie, în cadrul Muzeului Pop-Up „Generaţia Millennials”, deschis la Mega Mall Bucureşti.

Muzeu temporar

Muzeul temporar aduce în atenţia publicului generaţia Y, cunoscută sub denumirea populară de ‘Millennials’, posibil cea mai analizată şi disputată categorie demografică din prezent.

Ansamblul expoziţional recreează scene din experienţele iconice, gusturile culturale, senzaţiile, obiectele şi amintirile care aparţin copiilor născuţi în perioada 1980-1995.

Desene, jocuri, experiențe

Trecând printr-o capsulă a ultimilor 30 de ani, de la avansul tehnologic la simboluri precum Michael Jordan, jocurile copilăriei sau jocurile de tip „Pac-Man”, „Tetris”, „Mario” şi „Tamagotchi”, la desenele de la Cartoon Network sau la felul în care şcoala sau viaţa socială erau percepute, expoziţia propune o abordare retrospectivă asupra tuturor aspectelor care au format şi definit această generaţie.

Prin experienţe pe care fiecare membru al generaţiei ‘Millennials’ le-a trăit, combinând arta şi creativitatea, muzeul construieşte un mediu interactiv, amuzant şi nostalgic pentru vizitatorii de toate vârstele. Camerele şi elementele din muzeu reprezintă fundalul perfect pentru a deveni un spaţiu instagramabil şi distractiv pentru toată familia.

De la „Sailor Moon” la Backstreet Boys

Zonele tematice ale expoziţiei sunt special amenajate astfel încât să le reamintească vizitatorilor de perioada Oracolelor sau de muzica iubită în acea perioadă, de la Backstreet Boys, Enrique Iglesias la Marilyn Manson, precum şi de filmele şi desenele animate iubite: „Singur Acasă”, „Sailor Moon”, „Scarry Movies” sau „American Pie”, dar şi de cărţile, revistele cu abţibilduri, casetele şi de toate celelalte obiecte ce definesc milenialii.

Postere

Camera „Pop Culture – ritmurile unei generaţii” prezintă o întreagă colecţie de postere cu vedete apreciate în adolescenţă. De asemenea, „generaţia în blugi” se va bucura să descopere piesele vestimentare ale acelor ani. Incursiunile în camerele „Disco Bairam” sau „Jocurile Copilăriei” vor încerca să arate vizitatorilor ce se ascunde în spatele personalităţii şi gusturilor unui millennial, se arată în comunicat.

Fotografii de presă – “tranziția”

Expoziţia cuprinde şi obiecte-simbol pentru această generaţie, de la electronice, la jocuri, suveniruri-amintiri, moda anilor ’90, cărţi, precum şi o retrospectivă ilustrată cu zeci de fotografii de presă, nepublicate până acum, care abordează tranziţia socio-economică de la societatea din comunism la capitalism.

De asemenea, cei interesaţi se vor putea bucura de o micro-expoziţie de benzi desenate ale unor ilustratori ce au făcut deliciul copilăriei din anii ’90.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol