27 aprilie 2024, 2:03

ȘCOALA ONLINE Calitatea învățământului scade. Elevii se plictisesc

Elevii se plictisesc, pun microfoanele pe mute sau deschid calculatoarele numai pentru a nu fi trecuți absenți. Profesorii nu îți adaptează discursul noilor cerințe. Părinții sunt nemulțumiți. Cam așa s-ar rezuma rezultatele unui studiu despre sistemul de învățământ în pandemie.

Un sondaj realizat de Asociaţia Împreună şi Consiliul Naţional al Elevilor arată că școala în pandemie nu mulțumește pe mai nimeni.

Sondajul ”Percepţii despre calitatea educaţiei online”, realizat de Asociaţia Împreună şi Consiliul Naţional al Elevilor, arată că majoritatea elevilor – 54% – a cadrelor didactice – 57%, precum şi a părinţilor – 62% – consideră  că nivelul calităţii educaţiei oferite în anul şcolar 2020-2021 până în prezent este mai scăzut. Comparativ cu nivelul calităţii din anul şcolar 2019-2020.

Sondajul relevă că majoritatea elevilor  –  72% – şi a cadrelor didactice  –  67% – desfăşoară orele online conform orarului pe diferite platforme video.

”De când suntem în online, motivaţia mea pentru a învăţa este foarte scăzută. Consider că aceste ore online sunt inutile, nu învăţăm precum ar trebui, iar implicarea profesorilor nu este atât de intensă”, suţine un elev, participant la sondaj.

”Orele sunt prea multe, temele sunt multe şi imense. Orele mă obosesc psihic şi nu am motivaţia să particip la ele uneori. Nu înţeleg absolut deloc materiile şi pretenţiile sunt prea ridicate”, mărturiseşte un alt elev.

ȘCOALA ONLINE Calitatea învățământului scade. Lecții bifate

Datele sondajului, făcute publice la începutul acestei luni, relevă că elevii consideră că profesorii reuşesc doar parţial să adapteze conţinutul educaţional şi predarea la nevoile elevilor. În continuare, principala abordare utilizată în educaţia online este predarea şi realizarea de exerciţii. Astfel, una dintre nemulţumirile elevilor şi ale părinţilor este faptul că metodele de predare nu au fost adaptate la specificul educaţiei online, iar profesorii cel mai adesea dictează informaţiile sau elevii sunt nevoiţi să conspecteze/ copieze lecţiile din manuale.

Ca urmare a dificultăţilor întâmpinate de cadrele didactice în efectuarea orelor online, acestea sunt percepute de elevi ca fiind plictisitoare în proporţie de 29% şi inutile de către 17% dintre elevi. ”Stau conectaţi pe platformă, dar nu sunt prezenţi”.

”La orele la care nu vreau absenţă, intru la ora online, răspund la prezenţă şi mă culc. Îmi este extrem de greu să mă concentrez şi motivaţia mea este 0 în timpul orelor care se desfăşoară în 95% dintre cazuri printr-o simplă dictare a lecţiei. După aceea încerc să recuperez singură, iar cu ajutorul internetului reuşesc într-o măsură medie”, adaugă o altă elevă.

Prezență de formă

Prezenţa doar de formă a elevilor la orele online a fost sesizată şi de profesori: ”Elevii stau cu camerele închise, motivând diverse. De multe ori, când sunt solicitaţi să participe la diverse aplicaţii, nu răspund. Concluzia este că stau conectaţi pe platformă, dar nu mai sunt prezenţi”, subliniază un cadru didactic, care la rândul lui a participat la sondaj”, scrie EDUPEDU.

”Consider că singura competenţă dezvoltată de învăţământul online pentru elevi este cea de spectator. Camere oprite, microfoane oprite…. Indiferenţă totală”, afirmă un alt profesor.

Sondajul a avut un eșantion compus din 9.401 elevi, 3.265 cadre didactice și 4.965 părinți, dar nu este reprezentativ la nivel național, ci doar pentru cei care au participat.

O veste și mai proastă – în calcul s-a luat puțin spre deloc învățământul de la sate.

Citește și

Tehnologia combate abandonul școlar în Abu Dhabi. Ce ar însemna digitalizarea învățământului românesc pentru elevi

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol