6 mai 2024, 11:54

Se circulă pe „Drumul de sub Munte” din Ţara Făgăraşului, care va contribui la fluidizarea traficului din zona DN1 Sibiu – Braşov

Vineri, 25 august, au fost recepționate lucrările la cel mai amplu obiectiv de investiţii în domeniul infrastructurii rutiere realizat în ultimii ani în judeţul Braşov.

„Drumul de sub Munte”, cum este numit popular, este calea rutieră care uneşte comunităţile locale situate la poalele Munţilor Făgăraş.

Cu o lungime de aproximativ 50 de km, drumul traversează localităţile Şinca Veche, Şercăiţa, Bucium, Mărgineni, Sebeş, Recea, Gura Văii, Lisa, Sâmbăta de Sus, Drăguş, Viştea de Sus, Victoria şi Ucea de Sus.

Drumul asigură conectivitatea directă cu oraşul Victoria şi conectivitatea indirectă, prin drumurile judeţene 104B Făgăraş – Hârseni – 104A şi 104C Făgăraş – Recea, cu municipiul Făgăraş şi inclusiv cu gara municipiului.

Valoarea finală a lucrărilor de modernizare a drumului interjudeţean DJ 104A, DJ 105C şi DJ 105P este de 168.543.202,85 lei, fonduri europene nerambursabile.

Drumul (DJ 104A, DJ 105C și DJ 105P) este atât o alternativă la DN 1, cât și o importantă rută turistică, după cum a spus Ministrul Dezvoltării, Adrian Veștea, inițiator al proiectului pe vremea când era președintele Consiliului Județean Brașov:

“Este un proiect cum nu s-a mai făcut de foarte multă vreme în județul Brașov. Vorbim de 50 de km de reabilitare capitală, vorbim de aproape 170 de milioane de lei, care au fost implementați. Mare parte din bani au venit din fonduri europene. A necesitat foarte multe lucrări de infrastructură. Din momentul în care am dat ordinul de începere, de acum 4 ani de zile – chiar ieri s-au împlinit 4 ani de zile – constructorul s-a încadrat în acest timp și cred că ceea ce este foarte important este faptul că am avut un constructor serios. (…) Știm cu toții că satele de pe Țara Făgărașului sunt extrem de atractive, au tradiții foarte frumoase, au foarte multe valori pe care vor să le aducă în prim-plan. Faptul că avem o accesibilitate mai bună oferă șansa tuturor de a se dezvolta și mai mult și de a pune în valoare toate aceste obiective pe care le au și aceste tradiții mult mai bine”.

Pe traseul drumului au mai fost realizate integral 15 poduri, două treceri la nivel cu calea, podețele transversale la drumurile laterale – în proporție de 85% şi refacerea trotuarelor şi a acceselor la proprietăţi – în proporţie de 90%.

Noua arteră este un drum excelent și pentru biciclete.

Sursa foto: Facebook / Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol