Polițiștii atrag atenția că metoda de fraudă „spoofing” este în plină expansiune.
Infractorii trimit mesaje (e-mail sau SMS) în numele unor instituții bancare de încredere.
Metoda de operare
Victima este anunțată despre o plată suspectă făcută din contul său. Ulterior, este sunată de o persoane care pretinde a fi un angajat al departamentului antifraudă al băncii respective.
„Apelantul te va convinge că există o plată suspectă, îți va cere informații personale, datele de pe card și codul de securitate pentru a anula tranzacția. NU oferi niciodată aceste informații!
Instituțiile bancare nu solicită niciodată informații personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS!”, insistă Inspectoratul de Poliție Suceava.
Sfaturi de la specialiști
Fiți prudenți și verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor sau mesajelor primite:
- Apelați direct banca la numărul oficial de telefon
- Nu accesați linkuri din mesaje suspecte
- Nu divulgați niciodată informații personale sau coduri de securitate către persoane necunoscute sau nesolicitate
- Nu vă grăbiți să luați o decizie sub presiune
- Instalați un antivirus performant pe dispozitivele dumneavoastră
- Fiți atenți la detaliile din mesaje și apeluri: greșeli de gramatică, ortografie, formatare neprofesionistă etc.
- Discutați cu membrii familiei despre metodele de fraudă online
Mai multe sfaturi sunt disponibile pe portalul Siguranță online.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol