„7 din 10 angajaţi români îşi doresc să continue să lucreze o bună parte din timp de acasă şi după relaxarea măsurilor pentru prevenirea răspândirii coronavirusului şi ieşirea din starea de urgenţă. Dintre aceştia, 60% cred că lucrul la distanţă ar fi util cel puţin 1-2 zile pe săptămână, iar 10% ar vrea să lucreze chiar 3-4 zile de acasă în perioada următoare”, arată compania de consultanţă într-un comunicat.
Activitatea în clădirile de birouri
Un sfert dintre angajaţi se aşteaptă să revină la birou în luna mai, dar activitatea acestora în clădirile de birouri va fi reluată treptat, în funcţie de evoluţia epidemiei de coronavirus şi de măsurile anunţate mai departe de autorităţi.
Potrivit studiului este de aşteptat ca unele companii să continue să aplice politici de lucru de la distanţă pe o perioadă mai îndelungată, cel puţin pentru angajaţii care au copii, în contextul suspendării activităţii unităţilor de învăţământ până la toamnă.
„Distanţarea socială ar putea fi menţinută pe perioade mai extinse, ceea ce poate însemna un mix între munca de la birou şi cea de acasă la scară mai largă„, spune Andrei Voica, director Project Management and Workplace Consultancy, Office Advisory la Colliers International.
Recomandări pentru angajatori
Compania face de asemenea o serie de recomandări pentru angajatori.
Astfel, pentru a asigura angajaţilor distanţarea socială la birou, angajatorii trebuie să ia în considerare unele modificări de amenajare a spaţiului şi a mobilierului, mai ales în cazul birourilor de tip open space.
Pentru a se alinia la noile comportamente de igienă, proprietarii de clădiri de birouri vor avea un cost minim suplimentar de 2.000 euro pe lună pentru o clădire cu suprafaţă medie.
Distanțare
Este necesară asigurarea unei distanţe recomandate de doi metri liniari între angajaţi, ceea ce înseamnă că va fi necesară creşterea spaţiului alocat per angajat de la 8 metri pătraţi, cât este în prezent media în clădirile de birouri de clasă A, la peste 15 metri pătraţi per angajat.
În acest context, anumite companii vor trebui să permită unui procent din angajaţi să continue lucrul de acasă, astfel încât regulile privind distanţarea socială, dar şi de rotaţie să poată fi respectate, reiese din studiul realizat de Colliers International.
„Printre măsurile care pot fi implementate de companii, pentru a-şi pregăti birourile pentru revenirea angajaţilor, se numără rotirea birourilor din spaţiile deschise astfel încât aceştia să nu stea faţă în faţă şi direcţionarea echipei către spaţii alternative de lucru din birou. Totodată, în recepţii pot fi instalate bariere temporare de plastic transparent, pentru a separa vizitatorii de biroul de recepţie, iar în birouri pot fi instalate partiţii înalte între birourile care se află faţă în faţă. Nu în ultimul rând, în sălile de conferinţe, după îndepărtarea unui număr de scaune, pot fi aplicate marcaje cu bandă pe pardoseală pentru a indica distanţa de siguranţă de doi metri între scaune„, recomandă consultanţii Colliers International.
Colliers International Group Inc. este unul dintre liderii globali în domeniul consultanţei imobiliare şi al managementului investiţiilor, cu operaţiuni în 68 de ţări şi peste 15.000 de specialişti.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol