22 mai 2024, 8:57

STUDIU. O experiență plăcută la sala de fitness este influențată de muzică

Reveal Marketing Research a desfășurat un studiu reprezentativ la nivel național pentru a afla care este rolul și impactul muzicii cunoscute ce se aude pe fundal în timpul antrenamentelor la sala de fitness.  

  • 41% dintre reprezentanții Generației Z (18-24 ani), frecventează săptămânal săli de fitness, aerobic și alte locații similare.
  • Atunci când se antrenează la sală, 43% dintre români își exprimă preferința pentru un anumit gen muzical, în timp ce 34% ar prefera o muzică cu un ritm mai alert.
  • 32% dintre români declară că ar recomanda cu siguranță apropiaților o sală de fitness unde muzica de fundal este pe placul lor.

25% dintre români declară că frecventează săptămânal săli de fitness, aerobic sau alte locații similare, observându-se un interes crescut în rândul tinerilor cu vârstă cuprinsă între 18-24 ani (41%) și a celor între 35-44 ani (33%).

Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, 63% dintre români consideră că este important să audă muzică cunoscută pe fundal atunci când merg în diferite locații dedicate practicării activităților sportive, iar 55% că ar petrece mai mult timp la sala de fitness dacă pe fundal ar rula muzica cunoscută preferată. Principala motivație menționată de respondenți este că muzica induce o stare de relaxare la sală, datorită ritmului specific al acesteia.

25% dintre români declară că frecventează săptămânal săli de fitness, aerobic și alte locații similare, motivați de diferite obiective cum ar fi îmbunătățirea sănătății generale, scăderea în greutate, tonifierea  corpului, dezvoltarea musculaturii sau reducerea stresului.

Popularitatea mersului la sală este în creștere, în special în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 18-24 de ani (41%), reprezentanții Generației Z fiind binecunoscuți pentru preocuparea lor pentru un aspect fizic armonios. O altă categorie de vârstă care frecventează în mai mare măsură sălile de fitness este reprezentată de persoanele cu vârste cuprinse între 35-44 ani (33%), ce se diferențiază printr-o putere de cumpărare mai mare comparativ cu celelalte grupuri de vârstă.

Comportamentul românilor la sala de fitness este influențat de muzica ce se aude pe fundal: 43% preferă un anumit gen muzical, în timp ce 34% se așteaptă la un ritm mai alert al muzicii

Conform datelor studiului, 85% dintre respondenți consideră că muzica cunoscută îi influențează în mod pozitiv în diferitele locații publice vizitate în timpul liber, aceasta având un impact semnificativ asupra deciziei de a reveni în aceste locuri.

Atunci când ne raportăm la tipul de muzică ce se aude pe fundal în sălile de fitness, observăm că cei mai mulți români preferă un anumit gen muzical (43%), în timp ce ritmul alert al muzicii (34%) se diferențiază ca fiind un atribut mai important în sălile de fitness, comparativ cu alte locații, cum ar fi cafenelele și cofetăriile (28%) sau centrele comerciale (29%).

Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research

”Muzica într-o sală de fitness nu reprezintă doar un fundal sonor plăcut, ci poate influența în mod semnificativ experiența antrenamentului, aceasta fiind un instrument esențial în crearea unei atmosfere pozitive, plăcute și motivante în sala de fitness. Observăm din rezultatele studiului că ritmul alert al muzicii se diferențiază ca fiind mai important într-o astfel de locație, deoarece stimulează motivația și îi ajută pe cei care se antrenează să se simtă mai bine în timpul desfășurării activităților fizice”.

Mai mult decât atât, muzica cunoscută dintr-o locație poate fi un instrument valoros de măsurare a fidelității clienților, iar în cazul sălilor de fitness, o treime dintre români (32%) declară că ar recomanda cu siguranță apropiaților o astfel de locație unde muzica de fundal este pe placul lor.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol