29 martie 2024, 13:45

STUDIU. Retrospectiva privind emoțiile românilor din ultimele luni

Reveal Marketing Research lansează un nou studiu din seria studiilor proprii în contextul epidemiei de COVID-19. Romanii AZI este un studiu care se desfășoară lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp, se arată într-un comunicat al companiei.

Studiul Românii AZI desfășurat pe parcursul lunii septembrie arată că românii se declară mai puțin furioși decât în perioada verii.

Scăderea cu 10% a nivelului de furie se explică prin creșterea nivelului de relaxare / liniste, dar și a nivelului de bucurie (ambele fiind mai ridicate decat media înregistrată pe perioada verii ).  Starea de oboseală se află pe un trend descendent (6% mai scăzut ca media iunie-august) probabil ca urmare a concediilor și vacanțelor din această vară.

Trenduri și perspective

Comparativ cu luna septembrie a anului trecut, românii se declară mai multumiți. Conform datelor obținute, aspectele vieții care le aduc cea mai mare mulțumire românilor sunt nivelul de dezvoltare personală (creștere cu 10% față de sept 2020), starea de spirit și mediul în care traiesc (creștere cu aproape 5% față de sept 2020).

Relațiile sociale se află în continuare pe primul loc în ceea ce privește motivațiile românilor și înregistrează procente mai ridicate (38%) față de media vara acestui. Se observă diferențe între septembrie 2020 și septembrie 2021 cu precădere în ceea ce privește depășirea obstacolelor și relațiile sociale, care de altfel pot fi interpretate împreună.

Astfel, importanța pe care românii o acordă relatiilor sociale a crescut cu aproape 10%, cel mai probabil pe fondul relaxării restricțiilor din această vară (românii au avut posibilitatea să iasă împreună cu prietenii și s-au putut bucura de concedii). De altfel, dorința depășirii obstacolelor înregistrează procente cu 7% mai scăzute ca septembrie 2020. Românii sunt mai interesați să fie aproape unii de alții pe fondul recuperării timpului pierdut.

Românii și economiile

La nivel național, modul de economisire al românilor a rămas constant cu media din această vară, dar si cu septembrie anul trecut. Cel mai mult în această lună economisesc tinerii și vârstnicii. În mediul urban se economisește cu aproape 10% mai mult ca în mediul rural, probabil și datorită posibilităților financiare mai mari în urban decat în rural.

Din punct de vedere al cheltuielilor, dorința schimbarii și a depășirii obstacolelor se află în continuare într-un trend ascendent. Romanii declară că investesc din ce in ce mai mult în propria lor persoană, în special prin călătorii / vacanțe (32%) și achiziționarea de cărți (16%, față de luna august, 13%).

Cheltuieli pe categorii de produse și segmente  – septembrie 2021

Produsele sau serviciile cu o componentă de integrare socială (ieșiri în oraș – pub-uri, restaurante; călătorii, vacanțe etc.) sunt consumate într-o anumită măsură de toate segmentele de vârstă, cu precădere tinerii și familiile cu copii. Produsele destinate dezvoltării personale și stimei de sine (cărți, cursuri, artă etc.)  sunt consumate în special de către tineri.

Produsele destinate siguranței și supraviețuirii (produse alimentare, medicamete/suplimente etc.) sunt achiziționate în această lună în special de familiile care au copii și care, cel mai probabil cumpără produse pentru copiii lor care au început noul an școlar.

Despre barometrul Românii AZI

Românii AZI este un barometru dezvoltat de Reveal Marketing Research și funcționează ca instrument de punere în context a cercetărilor de piață implementate pentru clienții din portofoliul companiei. El are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp. Astfel, toate studiile pornesc de la înțelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici. Brandurile învață cum trebuie să comunice cu publicul țintă, pornind de la emoțiile și motivațiile dominante din societatea românească din acea perioadă.

Specificații metodologice

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview).

Studiul este reprezentativ național urban și rural, completat de 1017 respondenți (în luna septembrie) și marja de eroare este de +/-3%.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol