1 mai 2024, 5:00

STUDIU. Unde suntem după un an de pandemie?

La un an de la începutul pandemiei, 63% dintre români au învățat să se bucure mai mult de familie, iar 57% să aibă grijă de sănătatea lor, arată studiul Modern Consumer Trends during the pandemic, desfășurat de către agenția de cercetare de piață iSense Solutions.

Schimbările au fost inevitabile, pe toate palierele, iar lecțiile învățate ne-au făcut să fim mai conștienți de nevoile noastre, să avem grijă de sănătate și de cei dragi și să alegem să trăim în prezent.

54% dintre românii din mediul urban au declarat că au început să fie mult mai atenți cu finanțele lor, 36% și-au propus să fie mai toleranți și înţelegători, în timp ce 25% dintre cei intervievați au declarat că și-au făcut provizii de alimente și produse de bază.

Unde suntem după un an de pandemie? Reinventing life-at-home

Unul dintre cele mai puternice trenduri ale anului este Reinventing life-at-home, pentru că majoritatea românilor din mediul urban au înțeles cât este de important să își regândească spațiul de casă, să își creeze un mediu cât mai confortabil de unde să își desfașoare toate activitățile: munca, școala online, diferite activități de recreere, cumpărături și chiar sport.

Dacă la începutul pandemiei doar 15% simțeau lipsa interacțiunii cu colegii, la un an distanță, procentul a crescut semnificativ la 33%.

O dată cu distanțarea socială, a crescut consumul de conținut online, iar nevoia de a rămâne conectați și totodată de a ne umple timpul cu cât mai multe informații a dus la fenomenul de trapped in technology, un alt trend identificat de cercetarea iSense Solutions.

54% dintre românii din mediul urban au declarat că au preferat să ia o pauză de la online pentru a petrece mai mult timp cu familia, în timp ce 48% au preferat să se bucure de confortul propriei case.

Unde suntem după un an de pandemie? Consumul online

În ceea ce privește consumul de online, platformele de video on demand, VOD, au înregistrat mari creșteri, serialele şi filmele fiind în topul preferințelor ca mijloc de recreere.

Cel mai mult a avut de câștigat platforma Netflix, cu o creștere de la 47% în 2020 la 57% în 2021, urmat de HBO GO şi YouTube Premium.

Perioada de distanțare socială, dar și timpul petrecut în casă,  i-au făcut pe românii din mediul urban să devină mai conştienți de propria persoană, de importanța menținerii sănătății întregii familii și a celor dragi, 53% dintre ei declarând că se simt „oarecum” sănătoși, iar 31% se simt sănătoși.

Mai mult, românii din mediul urban au căutat să își îmbunătățească stilul de viață și să își țină nivelul de stres sub control, relaxându-se mai mult, mâncând mai sănătos și dormind mai mult.

Cu toate acestea, pandemia, dar mai ales perioada de lockdown au însemnat și dezvoltarea unor obiceiuri nesănătoase, precum mâncatul compulsiv sau gustări excesive între mese, 33% dintre cei intervievați au câștigat kilograme în plus, iar 30% au avut stări de depresie și anxietate.

Partea bună este că aceste lucruri au fost conştientizate ca fiind nesănătoase și românii din mediul urban au început să se gândească mai mult la ei, la ce le face bine și ce îi menține sănătoși.

Datele prezentate fac parte din studiul Modern Consumer Trends, realizat anual de către iSense Solutions, pe 2.000 de respondenți online, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, din mediul urban, grad de eroare +/- 3%, la un nivel de încredere de 95%, cât și din studiul Tracker Omnibus săptămânal Consumer Stress Score, realizat pe parcursul perioadei de epidemie, cu 500 de interviuri în fiecare săptămână, online, la persoane de 18-65 de ani, din mediul urban, cu un grad de eroare +/- 4%, la un nivel de încredere de 95%, în total peste 24.500 de interviuri.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol