29 noiembrie 2021, 19:55

Sunetul digital de la Spotify este mai captivant decât radioul, televiziunea și social media

Sunetul pare o magie care nu poate fi explicată: minunea de a auzi pentru prima dată o melodie preferată, punctul culminant captivant al unui podcast interesant, zumzetul hipnotic al zgomotului alb. Dar puterea unică a sunetului poate fi de fapt explicată.

Spotify a colaborat cu echipa de cercetare de la Neuro-Insight, o firmă din domeniul cercetării cognitive, pentru a defini de ce sunetul – în mod specific, sunetul digital – are un impact atât de distinct. Prin datele sondajului, dar și prin tehnologia Neuro-Insight Steady State Topography, care măsoară activitatea creierului în timp real, s-a constatat că sunetul digital este puternic datorită interactivității și personalizării sale.

Cum funcționează sunetul: mediul are un impact neurologic distinct

Să facem un pas înapoi pentru a înțelege cum funcționează sunetul. După ce se deplasează din urechile noastre în cortexul nostru auditiv, diferiți centri de procesare extrag elemente ale sunetului – amplitudinea, ritmul, timbrul și volumul. Progresele recente în neuroștiințe ne arată că sunetele ne afectează de fapt prin fiecare centru cheie al creierului, afectând deopotrivă centrele emoționale, de memorie și de implicare.

Pentru a înțelege procesarea cognitivă a semnalelor audio, Neuro-Insight folosește patru valori proprii:

  1. Implicarea (cât de mult ne interesează)
  2. Intensitatea emoțională (forța emoțiilor pe care le trezește)
  3. Memoria pe termen lung pentru caracteristici globale (amintiri, sentimente și teme asociate cu acel sunet)
  4. Memorie pe termen lung pentru detalii (mesajul specific și detaliile din sunet).

 

Împreună, aceste valori reflectă o imagine completă a capacității noastre de a păstra informații și a modului în care conectăm emoția la acele amintiri.

Oamenii apelează la muzică și podcast-uri în momente cheie din viața lor de zi cu zi, folosind elemente audio pentru a-și îmbunătăți experiențele. În peisajul media de astăzi, acest lucru este important: 66% dintre participanți au spus că există prea multă stimulare vizuală și că sunetul oferă o evadare. Ascultarea pe Spotify duce acest angajament la nivelul următor, cu o personalizare mai profundă. Puterea sunetului digital este amplificată și mai mult pe Spotify. Când Neuro-Insight a măsurat activitatea creierului utilizatorilor care ascultă diferite tipuri de sunet, a fost clar că Spotify a oferit cea mai captivantă experiență audio.

Mai interesant decât televizorul

Cercetările realizate de Neuro-Insight au descoperit că experiența Spotify a determinat un angajament mai ridicat decât televizorul, videoclipul și social media. Aceasta este o dovadă a puterii sunetului: platforma personalizată Spotify pare să creeze o experiență mai captivantă decât vizionarea unei emisiuni TV pe canapea sau derularea pasivă a fluxurilor sociale.

În peisajul media aglomerat de astăzi, agențiilor de publicitate le este din ce în ce mai greu să pătrundă. Prin Spotify, combinând puterea sunetului personalizat și a interactivității, agențiile de publicitate au șansa de a se conecta cu publicul lor într-un context semnificativ, în timp ce oamenii sunt profund cufundați în ceea ce ascultă.

Impactul aplicației Spotify asupra creierului, măsurat de Neuro-Insight, poate crește memorabilitatea publicității. Aproximativ 93% din implicarea creierului în conținut s-a transferat direct în interacțiunea publicitară. Anunțurile publicitare au înregistrat un impact al mărcii cu 19% mai mare pe Spotify comparativ cu toate celelalte medii.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.