25 aprilie 2024, 3:18

Taxă auto 2018: apar reguli noi pentru mașini

După ce parlamentarii vor modifica modul în care se calculează impozitul pentru mașini, șoferii cu automobile care poluează mai mult vor fi nevoiți să plătească o taxă mai mareForma finală a taxei auto va fi cunoscută în martie 2018.

Autoritățile vor o taxă auto nouă pentru că România deține un număr extrem de mare de maşini second-hand care poluează după scoaterea timbrului de mediu. Astfel, taxa auto din 2018 va fi calculată în funcție de gradul de poluare al mașinii, fiind ca un al doilea impozit.

Conform playtech.ro, Odată cu numirea noului Guvern, ministrul propus pentru Mediu, Graţiela Gavrilescu, a declarat în comisiile din Parlament că un proiect privind înlocuirea timbrului de mediu nu este încă finalizat. Are însă în vedere o nouă penalitate sau o nouă taxă de înmatriculare pentru cei care vor să-şi cumpere o maşină second hand.

„Nu ne dorim să punem o nouă penalitate sau o nouă taxă de înmatriculare pentru cei care vor să-şi cumpere o maşină second hand. Ne dorim doar să respirăm un aer mai curat. Vrem să facem un proiect responsabil pentru generaţiile viitoare” – a declarat Gavrilescu.

sursa: click.ro

Formula de calcul a noii taxe auto va fi capacitatea cilindrică, norma de poluare a fiecărei mașini și emisiile de CO2.

„Se va plăti anual, la fel ca impozitul auto sau RCA-ul. Noua taxă auto se va aplica în funcţie de gradul de poluare al autovehicului. Exemplu: maşinile cu normă de poluare Euro 1 sau Non Euro vor plăti o taxă anuală mare, estimată la 200 euro/an. Maşinile cu normă de poluare Euro 5 şi Euro 6 vor achita în jur de 50 euro/an” – a explicat Cristian Muntean, preşedintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI), apropiat discuţiilor de la Ministerul Mediului.

Președintele ASSAI mai spune că vor apărea noi norme de poluare (Euro 7, Euro 8 etc.). Aceste clase vor avea o taxă mai mică, de 50 de euro/an, în timp ce pentru celelalte clase de poluare vor creşte taxele, fiind încadrate în categorii cu grad de poluare mai ridicat. Asadar, cei care au acum un autovehicul cu normă de poluare Euro 5 şi achită 50 de euro/an vor plăti mai mult în momentul în care apar norme noi de poluare. Asta pentru că acele noi norme de poluare vor beneficia de taxa de 50 de euro/an.

„Nu va fi o taxă sau un impozit. Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei și care poluează, care au o normă inferioară de poluare euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcție de emisiile pe care le dau.” – a încheiat ministrul Mediului


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE