3 martie 2021, 13:07

Războiul tăcut de pe telecomenzile tale

Telecomanda aceea a ta învelită în folie (ca să nu se murdărească, săraca!) conține astăzi tastele cu care erai obișnuit, dar și unele pentru care se dau bătălii mari pe piață: butoanele către serviciile de streaming. Poate nu știai, dar producătorii televizoarelor sunt plătiți de marile companii de distribuție de filme, ca să aibă butoane dedicate pe telecomanda ta, explică Protocol. Contează atât prezența butonului sub degetele tale, dar și poziția cât mai ergonomică a butonului!

La Consumer Electronic Show (CES) din acest an, am văzut câteva inovații. De exemplu, telecomanda LG vine cu NFC încorporat (tehnologia prin care poți plăti cu telefonul la magazin) pentru a transfera videoclipuri de pe dispozitive mobile pe televizor, iar telecomenzile Samsung încorporează celule solare menite să reducă risipa de baterii.

Lupta strânsă a butoanelor

Au trecut zece ani de când Netflix colaborează cu producătorii de dispozitive de streaming și televizoare inteligente pentru a adăuga un buton Netflix dedicat pe telecomenzile lor. Însă producătorul chinez de televizoare inteligente Hisense livrează unele dintre televizoarele sale din 2021 cu o telecomandă cu șase butoane pentru servicii de streaming, inclusiv Netflix, Amazon Prime Video și YouTube.

Serviciile de streaming plătesc în jur de un dolar pe telecomandă pentru a-și vedea butonul sub degetul consumatorului. Cu toate acestea, pe măsură ce numărul serviciilor de streaming crește, aceste butoane au devenit mize de război. Producătorii de televizoare au fost mult timp bucuroși să câștige venituri suplimentare, dar acum tot mai mulți caută să-și includă propriile servicii de streaming. Telecomenzile de la LG și Samsung au butoane dedicate pentru serviciile lor de streaming, iar Samsung oferă butoane pentru Netflix și Prime Video.

Războiul telecomenzilor inteligente

Producătorii de televizoare inteligente au mult mai puțină libertate. Televizoarele care rulează sistemul de operare Roku trebuie să fie livrate cu o telecomandă Roku, în timp ce televizoarele care utilizează sistemul de operare Amazon tind să includă telecomenzi care arată exact ca cele care vin cu dispozitivele de streaming ale companiei Amazon.

Google a oferit producătorilor de dispozitive TV și streaming mai multe libertăți în trecut, totul rezultând într-o serie de telecomenzi diferite. Acum, compania pare să instituie cerințe mai stricte. Google și-a dezvoltat propria telecomandă de referință și se spune că „recomandă cu tărie” ca producătorii să o adopte. Google imploră, de asemenea, producătorii de dispozitive TV și streaming să includă un buton dedicat pentru funcția Watchlist, care este în esență un serviciu de „salvare” pentru mai târziu a emisiunilor și filmelor.

Netflix preferă ca spectatorii să pornească aplicația Netflix pentru a descoperi noi titluri. Drept urmare, Netflix a forțat Google să dezactiveze funcția Watchlist pentru producțiile originale Netflix de pe dispozitivele conectate la televizor. Utilizatorii pot adăuga în continuare producții Netflix la lista lor de urmărire doar pe Web, dar nu pot edita acea listă și nici măcar nu pot evalua titlurile Netflix pe dispozitivele Android TV.

Unele dintre aceste butoane suplimentare ar putea fi evitate dacă toate companiile de tehnologie „s-ar juca frumos”. Amazon, de exemplu, pledează de mult timp pentru interoperabilitatea vocală, care ar permite companiilor precum LG să adauge un singur buton de microfon la telecomenzile sale TV, pentru a oferi astfel acces la o multitudine de asistenți vocali.

Foto: Piotr Cichosz (Unsplash)


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.