22 mai 2024, 0:08

Televiziunea publică franceză revoluționează jurnalismul climatic

France Télévisions revoluționează modul în care se vor prezenta știrile meteo. Astfel, emisiunea meteo va fi de acum înainte prezentată în contextul schimbărilor climatice, iar telespectatorii vor fi atenționați asupra modului în care temperatura pe care o resimt personal este influențată de fenomenul schimbărilor climatice.

Telespectatorilor li se va explica foarte clar că încălzirea globală este provocată de activitatea umană și cauzată în principal de arderea combustibililor fosili. O astfel de emisiune de televiziune va avea astfel și un rol important în combaterea dezinformării în privința subiectului crizei climatice. Pentru a încuraja implicarea publicului, telespectatorii vor fi invitați să trimită întrebări redacției, la care li se va răspunde în direct de către un expert climatolog.

Alexandra Borchardt, jurnalist independent și autoare a raportului „Climate Journalism That Works – Between Knowledge and Impact”, susține că jurnalismul climatic ar trebui să devină omniprezent și incontestabil, oferind publicului fapte și realitate, în contrast cu dezinformarea. Consideră că acest subiect nu ar trebui tratat ca un segment de specialitate, ci ar trebui să fie la baza tuturor reportajelor, în special ale celor de business. Deși există obstacole, investiția în jurnalismul climatic poate genera beneficii semnificative pentru organizațiile de presă.


Comentariile sunt oprite pentru acest articol