23 iulie 2024, 9:23

Top 10 alimente sănătoase care îți îmbunătățesc dispoziția (plus ce-ar mai fi de făcut)

În lumea agitată de astăzi, sănătatea mentală și starea de bine sunt la fel de importante precum sănătatea fizică. Și ceea ce mâncăm joacă un rol esențial în această ecuație.

Alimentele pe care le consumăm pot influența în mod semnificativ starea noastră de spirit și nivelul de energie. Din fericire, există o varietate de alimente sănătoase care nu numai că hrănesc corpul, dar și îți îmbunătățesc dispoziția.

Alimente sănătoase

Prin includerea acestor alimente sănătoase în dieta noastră zilnică, putem susține echilibrul mental și ne putem îmbunătăți dispoziția în mod natural. Iată topul 10 al acestor alimente:

  1. Avocado

Plin de grăsimi sănătoase, fibre și vitamine, avocado este o alegere excelentă pentru a-ți îmbunătăți starea de spirit. Grăsimile sănătoase din avocado ajută la menținerea sănătății creierului și la stimularea producției de serotonină.

  1. Ciocolata neagră

Ciocolata este bogată în compuși care stimulează starea de spirit. Cacaua este bogată în flavonoide care cresc fluxul de sânge către creier, reduc inflamațiile și stimulează sănătatea creierului, toate acestea contribuind și la reglarea stării de spirit.

De asemenea, pe piață au apărut multe ciocolate care nu conțin zahăr, ci îndulcitori naturali, cum ar fi ștevia, deci au și mai puține calorii. Ca să nu mai spunem că gustul plăcut, textura și mirosul pot promova, de asemenea, buna dispoziție. Persoanele active și sănătoase, care nu urmează un regim specific recomandat de medic, pot consuma 1-2 pătrățele de ciocolată neagră ca gustare, în fiecare zi.

  1. Fructele de pădure

Bogate în antioxidanți și vitamine, fructele de pădure, cum ar fi afinele și căpșunile, pot ajuta la protejarea creierului împotriva stresului oxidativ și pot contribui la îmbunătățirea funcției cognitive.

  1. Alimentele fermentate

Alimente fermentate precum iaurtul, chefirul și varza murată pot îmbunătăți atât sănătatea intestinală, cât și starea de spirit. În timpul procesului de fermentare, sunt create probioticele. Aceste microorganisme susțin creșterea bacteriilor sănătoase din intestin și pot crește nivelul de serotonină. Serotonina este un neurotransmițător care influențează multe fațete ale comportamentului uman, cum ar fi starea de spirit, răspunsul la stres, pofta de mâncare și libidoul.

  1. Bananele

Bananele sunt alimente sănătoase bogate în vitamina B6, care ajută la sinteza neurotransmițătorilor care au legătură cu starea de bucurie, precum dopamina și serotonina. Combinația de fibre și zahărul natural din banană, asigură un nivel stabil de zahăr în sânge și un control mai bun al dispoziției.

  1. Ovăzul

Consumul de ovăz la micul dejun sub formă de fulgi sau integrat în musli sau granola ajută la stabilirea bunei dispoziții încă de dimineață. Fibrele ajută la încetinirea digestiei, carbohidraților, permițând o eliberare treptată de zahăr în fluxul sanguine, pentru a menține un nivel stabil de energie. De asemenea, este și o sursă bună de fier.

  1. Fasolea neagră 

Este bogată în nutrienți, inclusiv proteine, fibre, fier, magneziu, potasiu și vitamine din complexul B. Consumul regulat de fasole neagră poate contribui la menținerea unei greutăți sănătoase și la prevenirea unor afecțiuni cornice, cum ar fi bolile cardiovasculare și diabetul de tip 2. De asemenea, integrarea fasolei negre în dieta ta, poate fi o modalitate excelentă pentru a beneficia de aportul său nutritiv și de a susține bunăstarea generală.

  1. Turmeric 

Principala substanță activă din turmeric este curcumina, care are prorpietăți puternice antiinflamatorii și antioxidante. Studiile au arătat că această substanță poate ajuta la reducerea inflamației din creier, ceea ce poate îmbunătăți funcția cognitivă și starea de spirit. Adăugarea turmericului în alimentația ta poate fi o modalitate delicioasă și benefică de a susține sănătatea mentală.

  1. Nucile

Nucile sunt surse bogate de acizi grași omega-3, care au fost asociate cu reducerea simptomelor de depresie și anxietate. Ele sunt, de asemenea, o sursă excelentă de magneziu și vitamina E.

  1. Broccoli 

Este o sursă excelentă de vitamina C, care este un antioxidant puternic ce poate ajuta la reducerea stresului oxidativ în creier. De asemenea, broccoli conține o cantitate semnificativă de acid folic (Vitamina B9), care este esential pentru sinteza neurotransmițătorilor, cum ar fi serotonina și dopamina, care sunt implicate în reglarea stării de spirit și a emoțiilor.

Ce mai poți face pentru o stare de spirit bună?

Există mai multe modalități de a-ți îmbunătăți starea de spirit, important este să găsești strategii care să se potrivească personalității și nevoilor tale. Nu toată lumea obține aceleași beneficii din aceleași activități.

Activitate fizică

Exercițiile fizice eliberează endorfine, substanțe chimice care îmbunătățesc starea de spirit. Poate fi vorba de o plimbare în aer liber, o sesiune de exerciții la sală sau chiar o scurtă sesiune de stretching acasă. Cum spuneam, nu toți oamenii sunt la fel, așa că pentru unii este mai plăcut să facă o drumeție la munte, de exemplu, în timp ce pe alții îi bucură mai tare să meargă la dans, să facă box sau să se plimbe cu bicicleta.

Yoga 

Prin tehnici de respirație și meditație, Yoga poate reduce nivelul de stres, poate îmbunătăți calitatea somnului și poate promova o stare generală de relaxare.

Înot 

Înotul poate avea un efect calmant și revigorant asupra minții, deoarece apa poate oferi o senzație de greutate redusă și poate induce o stare de relaxare.

Exerciții de respirație 

Respirația profundă și controlată poate stimula sistemul nervos parasimpatic, care este responsabil de relaxare și reducerea stresului. Exercițiile de respirație pot fi folosite pentru a reduce anxietatea, pentru a îmbunătăți concentrarea și pentru a calma mintea în situații de stres sau neliniște.

Aceste activități oferă o serie de beneficiI pentru sănătatea mintală și pot fi integrate în rutina ta zilnică pentru a-ți îmbunătăți calitatea vieții.

Sursă World Class

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol