23 ianuarie 2021, 4:09

Un studiu arată la ce riscuri se expun persoanele vegane

Un studiu arată la ce riscuri se expun persoanele vegane. Potrivit acestuia, persoanele vegetariene și vegane ar putea prezenta un risc mai mare de fracturi osoase, conform unui studiu pe termen lung citat de IFL Science.

Studiul, care a vizat în jur de 55.000 de persoane cu diete variate, a descoperit că dietele pe bază de pește și vegetariene au avut o creștere mică, dar semnificativă, a riscului de fractură osoasă, în timp ce veganismul a pus participanții la un risc cu 43% mai mare de fracturi.

„Acesta este primul studiu cuprinzător cu privire la riscurile fracturilor osoase”, a declarat autorul principal dr. Tammy Tong, epidemiolog nutrițional la Departamentul de Sănătate a Populației Nuffield, Universitatea din Oxford, într-un comunicat. 

Începând cu recrutarea în 1993, studiul a urmărit 29.380 de consumatori de carne, 8.000 de consumatori de pește, dar niciun fel de alt tip de carne, 15.500 de vegetarieni și 2.000 de vegani pe o perioadă medie de 18 ani și a căutat apariția fracturilor osoase.

Sursă foto: medium.com

Pe parcursul studiului, au fost raportate un total de 3.931 fracturi. Cei cu diete fără carne au văzut o incidență mai mare a fracturilor de șold, precum și a picioarelor, brațelor, gleznelor, coastelor și a altor locuri importante.

În timp ce autorii afirmă că nu există suficiente dovezi pentru a trage concluzii cu privire la motivele pentru care aceste diete pot crește riscul de fractură, atunci când studiul a explicat diferențele dintre acești factori, riscul de fractură osoasă a fost parțial redus. 

„Studiile anterioare au arătat că IMC scăzut este asociat cu un risc mai mare de fracturi de șold, iar aportul scăzut de calciu și proteine ​​a fost legat de o sănătate osoasă mai slabă. Acest studiu a arătat că veganii, care aveau în medie IMC mai mic, aporturile de calciu și proteine ​​decât consumatorii de carne au avut riscuri mai mari de fracturi”, a spus dr. Tong.

Astfel, vor fi necesare cercetări mai aprofundate pentru a găsi motivul pentru care riscul este crescut la vegani. Mărimea eșantionului a fost mult mai mică în grupul vegan, ceea ce ar trebui luat în considerare la tragerea concluziilor, alături de faptul că suplimentarea cu calciu suplimentar și alți nutrienți nu a fost luată în considerare.

Unii au sugerat, de asemenea, că diferența ar putea fi în modul în care calciul este absorbit – diferiți factori pot explica absorbția calciului, inclusiv nivelurile de vitamina D, iar acestea pot diferi între diete.

Dietele vegetariene și vegane au devenit din ce în ce mai populare în ultimul deceniu. Potrivit The Vegan Society, veganismul s-a cvadruplat în Marea Britanie între 2014-2019 și până la 6% dintre americani declară că sunt vegani, o creștere de 500% față de 2014, oamenii recurgând la alternative vegetale pentru sănătate, mediu și etică.

Cu toate acestea, pe măsură ce dietele de acest tip sunt tot mai răspândite, crește și nevoia de cercetare a aplicării acestora. Menținerea unor niveluri suficiente de proteine și calciu în aceste diete necesită monitorizare dietetică, iar cercetări precum aceasta vor deveni esențiale pentru a găsi modalități de a aplica aceste diete cu cel mai mic risc pentru organism.

Sursă foto: ilgiornaledelcibo.it


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.