3 mai 2024, 4:43

UNESCO recomandă o limită de vârstă pentru utilizarea inteligenței artificiale în școli

UNESCO a cerut guvernelor să reglementeze rapid utilizarea instrumentelor de inteligență artificială, cum ar fi chatbot-ul ChatGPT, în sălile de clasă, inclusiv prin limitarea utilizării acestora la copiii cu anumite vârste.

Într-un ghid care va fi publicat curând, agenţia ONU consideră că autorităţile publice nu sunt pregătite să gestioneze problemele etice legate de integrarea programelor de inteligenţă artificială în şcoli, informează AFP și Agerpres.

Înlocuirea profesorilor cu astfel de programe ar putea afecta bunăstarea emoţională a copiilor şi îi poate face vulnerabili la manipulare, avertizează organizaţia cu sediul la Paris.

 IA generativă poate fi o oportunitate extraordinară pentru dezvoltarea umană, dar poate fi şi sursă de daune şi prejudicii. Nu poate fi integrată în educaţie fără angajamentul public şi fără garanţii şi reglementări guvernamentale solide”, a spus directoarea generală a UNESCO, Audrey Azoulay, citată într-un comunicat.

Programele IA generative accesibile publicului larg s-au înmulţit de la sfârşitul anului 2022, când ChatGPT şi-a demonstrat capacitatea de a genera eseuri, poezii şi conversaţii coerente pe baza unor întrebări succinte.

Aceasta a creat, de asemenea, temeri cu privire la noi forme de plagiat sau înşelăciune în şcoli şi universităţi, fără a reduce totuşi atractivitatea unei pieţe a educaţiei considerată potenţial foarte profitabilă.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol