25 aprilie 2024, 9:04

Se duce unul dintre cele mai iubite cataloage. Anunțul făcut de IKEA

Știți cum era: mai oboseai, mă făceai o pauză de lucru la o cafea, și căutai catalogul. Cu ceașca într-o mână și catalogul în poală, răsfoiai cu mâna cealaltă mai întâi în zona de interes, că parcă aveai nevoie de un pantofar, apoi ajungeai la canapele și prosoape de baie. Că în asta consta plăcerea de a răsfoi un catalog IKEA.

Grupul suedez, cel mai mare comerciant mondial de mobilă, a anunţat luni că a decis să nu-şi mai editeze catalogul, deoarece cumpărătorii se mută online, relatează Reuters.

Catalogul IKEA, o publicație cu o vechime de 70 de ani

Catalogul anual Ikea, o publicaţie cu o vechime de 70 de ani, a atins momentul de vârf în 2016,. când au fost distribuite peste 200 de milioane de exemplare gospodăriilor şi magazinelor din peste 50 de ţări.

Prima ediţie a acestui catalog a fost tipărit în 285.000 de exemplare, care au fost distribuite în sudul Suediei, în timp ce din ultima ediţie, cea din acest an, au fost tipărite aproximativ 40 de milioane de exemplare.

Renunţarea la catalogul tipărit face parte din eforturile Ikea de a deveni o companie mai concentrată pe digital, pe măsură ce consumatorii se inspiră din ce în ce mai mult de pe Internet şi îşi fac cumpărăturile tot mai mult online. În perioada august 2019 – august 2020, vânzările online ale Ikea au crescut cu 45%. Mai ales că o parte din perioada măsurată s-a suprapus pe noua realitate impusă de pandemia de coronavirus, care a adus cu sine măsuri de restricție și lockdown, care au împins oamenii spre cumpărături online.

„Numărul de exemplare a scăzut, dar în paralel am văzut cum oamenii utilizează mai mult site-ul nostru web, aplicaţiile şi social media. Catalogul a devenit din ce în ce mai puţin important”, a declarat Konrad Gruss,, directorul operaţional de la Inter Ikea Systems, o divizie a Inter Ikea Group.

Sursa foto: CC/  Nyiak Doewral

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol