4 august 2020, 2:46

5 alimente care țin răceala la distanță

În sezonul rece alimentaţia joacă un rol important pentru a ţine bolile departe. Iată ce nu trebuie să îţi lipsească de la masă pentru a-ţi întări imunitatea.

Morcovul 

sursa: mypatriotsupply.com

Protejează plămânii în perioada rece, datorită unei substanţe din compoziţia sa, numită imunoglobină. Totodată, morcovul are şi proprietăţi antivirale.

Ceapa

sursa: splendidtable.org

Bun antiviral, antiseptic și antibacterian, ceapa te ajută să ai o imunitate de fier. Ca să aibă efect, aceasta trebuie să fie consumată în stare naturală, deoarece prin fierbere sau prăjire își pierde din proprietăți. Adaug-o în cantitate mică în preparate, dacă te deranjează aroma ei puternică.

Usturoiul

sursa: en.lavidalucida.com

Remediu popular pentru a ține răcelile departe, proprietățile curative ale usturoiului sunt de necontestat. Antibiotic natural, este inamicul infecțiilor respiratorii, întărind organismul în sezonul rece. Dacă te deranjează aroma lui înțepătoare, care persistă timp îndelungat, mestecă puțin pătrunjel tocat, care îi neutralizează gustul puternic.

Lactate și brânzeturi

sursa: telegraph.co.uk

În perioada lunilor de iarnă, organismul poate avea deficiențe de vitamina D, din cauza lipsei expunerii la soare, ceea ce îl face mai sensibil în fața răcelilor. Lactatele și brânzeturile întăresc imunitatea și oferă necesarul de calciu. Mai mult, iaurtul este o sursă bună de probiotice, care te ajută să nu te îmbolnăvești.

Ghimbirul

sursa: avantaje.ro

Pune sângele în mișcare și ameliorează tulburările respiratorii. Calmează inflamația gâtului, fiind un excelent antiinflamator. Folosește-l în ceaiuri sau rade câteva feliuțe de ghimbir în salate și supe.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.